Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 81 - 92, 01.03.2010

Abstract

ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 81 - 92, 01.03.2010

Abstract

Araştırmanın amacı öğretim elemanlarının iş doyumu ve iş stresi ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma betimleyici bir çalışmadır. Veriler anket uygulanarak elde edilmiştir. Çalışma grubu tesadüfî örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Sayısal veriler Statistica programı yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda cinsiyet, yaş ve akademik görev faktörlerinin iş doyumunda etkili olmadığı, buna karşın mesleki kıdemin iş doyumunda etkili olduğu saptanmıştır. Diğer taraftan cinsiyet ve mesleki kıdemin iş stresinde etkili olmadığını, fakat akademik görev ve yaş etmenlerinin iş stresi oluşturmada etkili olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak öğretim elemanlarının iş doyum ve iş stresi konusunda farklı görüşlere sahip oldukları ve görüşleri arasındaki farkın anlamlı olduğu saptanmıştır.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Mustafa Sarıtaş This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Sarıtaş, M. (2010). ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences, 5(2), 81-92.
AMA Sarıtaş M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. March 2010;5(2):81-92.
Chicago Sarıtaş, Mustafa. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5, no. 2 (March 2010): 81-92.
EndNote Sarıtaş M (March 1, 2010) ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences 5 2 81–92.
IEEE M. Sarıtaş, “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 2, pp. 81–92, 2010.
ISNAD Sarıtaş, Mustafa. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5/2 (March 2010), 81-92.
JAMA Sarıtaş M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5:81–92.
MLA Sarıtaş, Mustafa. “ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 2, 2010, pp. 81-92.
Vancouver Sarıtaş M. ÖĞRETİM ELEMANLARININ İŞ DOYUMU VE İŞ STRESİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5(2):81-92.