Research Article
BibTex RIS Cite

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 446 - 455, 01.03.2010

Abstract

FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 2, 446 - 455, 01.03.2010

Abstract

Bu araştırma Fen ve Teknoloji dersinde fen okuryazarlığına yönelik etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin “Vücudumuzda Sistemler” ünitesinde başarıları üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2007–2008 öğretim yılı birinci döneminde Ağrı ili, Merkez İlçe’sindeki bir ilköğretim okulunun 7. sınıf şubesinde öğrenim gören öğrenciler üzerinde uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından “Vücudumuzda Sistemler” ünitesinin öğretiminde deney grubu öğrencilerine fen okuryazarlığının geliştirilmesi için gerekli olan etkinlikler uygulanırken; kontrol grubu öğrencilerinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından uygulanmaya konulan yeni Fen ve Teknoloji Öğretim Programında tavsiye edilen biçimde işlenmiştir. Her iki gruba uygulanan ön ve son başarı testlerinden elde edilen verilerin analizinde istatistiksel yöntemlerden bağımsız t- testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen öğretiminde fen okuryazarlığına yönelik etkinliklerin kullanılmasının öğrencilerin başarısını arttırmada daha etkili olduğu bulunmuştur.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Teoman Kesercioğlu This is me

Efe Güçlüer This is me

Publication Date March 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Kesercioğlu, T., & Güçlüer, E. (2010). FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences, 5(2), 446-455.
AMA Kesercioğlu T, Güçlüer E. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. March 2010;5(2):446-455.
Chicago Kesercioğlu, Teoman, and Efe Güçlüer. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5, no. 2 (March 2010): 446-55.
EndNote Kesercioğlu T, Güçlüer E (March 1, 2010) FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences 5 2 446–455.
IEEE T. Kesercioğlu and E. Güçlüer, “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 2, pp. 446–455, 2010.
ISNAD Kesercioğlu, Teoman - Güçlüer, Efe. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences 5/2 (March2010), 446-455.
JAMA Kesercioğlu T, Güçlüer E. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5:446–455.
MLA Kesercioğlu, Teoman and Efe Güçlüer. “FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 2, 2010, pp. 446-55.
Vancouver Kesercioğlu T, Güçlüer E. FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE FEN OKURYAZARLIĞINA YONELİK ETKİNLİKLERİN KULLANILMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Education Sciences. 2010;5(2):446-55.