Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 58 - 70, 01.02.2010

Abstract

ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 58 - 70, 01.02.2010

Abstract

Bu araştırmada, Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde okumakta olan 47 son sınıf öğrencisinin Şubat 2009’da okullarda öğretmenlik uygulamaları sürecinde ilköğretim denetçileri tarafından verilen rehberlik uygulama etkinlikleri ile ilgili görüşleri bir durum çalışması olarak incelenmiştir. Çalışma sonunda, öğretmen adaylarının ilköğretim denetçilerinin öğretmenlik uygulaması yapılan okullarda yaptıkları rehberlik ve geliştirme etkinliklerine ilişkin yeterince iletişim sağlanamadığı, işbirliği sağlandığında programın belirlenen hedeflerine ulaşacağı ve sürdürülebilir bir eğitim ortamının sağlanabileceği sonucuna varılmıştır. Uygulama okul ortamı, müdürü, öğretmeni, öğretim elemanı, öğretmen adayı, ilköğretim denetçilerinin rehberlik, denetim ve soruşturma süreçlerinin birbiri ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının okul uygulamalarındaki ilköğretim denetçileri hakkındaki görüşleri daha mesleğe başlamadan hangi alanlarda neler yapmaları gerektiğinin farkındalığı bakımından da; uygulama öğretmeni, öğretim elemanı, okul müdürü ve ilköğretim denetçileri ile işbirliğinde anlamlı düzeyde önemli olduğu tespit edilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Sait Akbaslı This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Akbaslı, S. (2010). ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(1), 58-70.
AMA Akbaslı S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. February 2010;5(1):58-70.
Chicago Akbaslı, Sait. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 58-70.
EndNote Akbaslı S (February 1, 2010) ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 1 58–70.
IEEE S. Akbaslı, “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 58–70, 2010.
ISNAD Akbaslı, Sait. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 58-70.
JAMA Akbaslı S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2010;5:58–70.
MLA Akbaslı, Sait. “ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 58-70.
Vancouver Akbaslı S. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI SÜRECİNDE GÖZLEMLEDİKLERİ İLKÖĞRETİM DENETÇİLERİNİN ETKİNLİKLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences. 2010;5(1):58-70.