Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 130 - 139, 01.02.2010

Abstract

İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 130 - 139, 01.02.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Elazığ merkezde bulunan 72 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Elazığ il merkezindeki beş eğitim bölgesinin her birinden tesadüfî olarak seçilen 5’er okul ve bu okulların her birinde görev yapmakta olan öğretmenlerden tesadüfî olarak seçilen 12’şer öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “örgütsel adalet anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğretmenler; okulların farklı fiziksel şartlara ve farklı öğretim materyalleri kaynaklarına sahip olduğunu, müfettişlerin verdikleri denetim notlarının ve okullarda yöneticinin yaptığı denetimlerin adil olmadığını, ders dağılımında, sosyal etkinliklerin dağıtımında ve ödül dağıtımında okullarda adaletsiz bir yapının var olduğunu il içi öğretmen tayinlerinde adaletsiz uygulamalar bulunduğunu ve okuldaki personelin performansını etkileyen en önemli faktörlerden birinin adalet olduğunu ifade etmişlerdir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Çetin Tan This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Tan, Ç. (2010). İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences, 5(1), 130-139.
AMA Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. February 2010;5(1):130-139.
Chicago Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 130-39.
EndNote Tan Ç (February 1, 2010) İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Education Sciences 5 1 130–139.
IEEE Ç. Tan, “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”, NWSA, vol. 5, no. 1, pp. 130–139, 2010.
ISNAD Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 130-139.
JAMA Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5:130–139.
MLA Tan, Çetin. “İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 130-9.
Vancouver Tan Ç. İLKÖĞRETİM OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALETE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. NWSA. 2010;5(1):130-9.