Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet konusundaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2004–2005 eğitim-öğretim yılında Elazığ merkezde bulunan 72 ilköğretim okulunda görev yapmakta olan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, Elazığ il merkezindeki beş eğitim bölgesinin her birinden tesadüfî olarak seçilen 5’er okul ve bu okulların her birinde görev yapmakta olan öğretmenlerden tesadüfî olarak seçilen 12’şer öğretmenden oluşmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen “örgütsel adalet anketi” aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda araştırmaya katılan öğretmenler; okulların farklı fiziksel şartlara ve farklı öğretim materyalleri kaynaklarına sahip olduğunu, müfettişlerin verdikleri denetim notlarının ve okullarda yöneticinin yaptığı denetimlerin adil olmadığını, ders dağılımında, sosyal etkinliklerin dağıtımında ve ödül dağıtımında okullarda adaletsiz bir yapının var olduğunu il içi öğretmen tayinlerinde adaletsiz uygulamalar bulunduğunu ve okuldaki personelin performansını etkileyen en önemli faktörlerden birinin adalet olduğunu ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 5 Issue: 1 |