Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 228 - 247, 01.02.2010

Abstract

TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ

Year 2010, Volume: 5 Issue: 1, 228 - 247, 01.02.2010

Abstract

Bu çalışmada Alanya Ümit Altay Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının belirlenmesi ve buna etki eden değişkenlerin saptanması amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel ve bağıntısal araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. Toplanan verilerin yüzde-frekans ve ki-kare analizleri ile değerlendirilmesi sonucunda öğrencilerin okumaya ayırdıkları günlük sürenin oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Buna karşın öğrencilerin günlük müzik dinlemeye ve televizyon izlemeye ayırdıkları sürenin çok fazla olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin okuma alışkanlığına etki eden değişkenlerin, öğrencilerin eğitim memnuniyeti, sınıf göre dağılım, günlük gazete okuma alışkanlığı, okumaya ayrılan süre, öğrencilerin eğitimcilere karşı tutumu ve kütüphane kullanım alışkanlıklarının olduğu görülmüştür. Okuldaki başarı durumunun, anne-babanın eğitim seviyesinin, gelir düzeylerinin ve arkadaş ilişkileri durumunun öğrencilerin okuma alışkanlığı üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmadığı saptanmıştır.  

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Engin Unguren This is me

Hulusi Dogan This is me

Publication Date February 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Unguren, E., & Dogan, H. (2010). TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences, 5(1), 228-247.
AMA Unguren E, Dogan H. TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. February 2010;5(1):228-247.
Chicago Unguren, Engin, and Hulusi Dogan. “TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5, no. 1 (February 2010): 228-47.
EndNote Unguren E, Dogan H (February 1, 2010) TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences 5 1 228–247.
IEEE E. Unguren and H. Dogan, “TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”, Education Sciences, vol. 5, no. 1, pp. 228–247, 2010.
ISNAD Unguren, Engin - Dogan, Hulusi. “TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences 5/1 (February 2010), 228-247.
JAMA Unguren E, Dogan H. TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5:228–247.
MLA Unguren, Engin and Hulusi Dogan. “TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ”. Education Sciences, vol. 5, no. 1, 2010, pp. 228-47.
Vancouver Unguren E, Dogan H. TURİZM EĞİTİMİ ALAN LİSE ÖĞRENCİLERİN OKUMA ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ. Education Sciences. 2010;5(1):228-47.