BibTex RIS Cite

Distance Education as an Alternative Learning Settings and its Economic Activity

Year 2008, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 89, 01.02.2008

Abstract

The advancement in Information and Communication Technologies ensured to implement different educational practices effectively. Today distance education is developing within technological improvements. Distance education as an alternative instructional mode must be evaluated within its economical effectivenes. In this article, distance education examined in the meantime of changing structure of manpower and economy, investments in information technologies and new learning paradigms.

Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği

Year 2008, Volume: 3 Issue: 1, 80 - 89, 01.02.2008

Abstract

Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi, farklı eğitim uygulamalarının etkili biçimde gerçekleştirilmesini sağlamaktadır. Günümüzde, teknolojik gelişmeler paralelinde gelişim gösteren başlıca alanlardan bir tanesi de, uzaktan eğitimdir. Hızla gelişim gösteren uzaktan eğitimin ekonomik etkinlik açısından da ele alınıp değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu makalede uzaktan eğitim, özellikle ekonominin ve işgücünün değişen yapısı, bilgi teknolojileri yatırımları ve yeni öğrenme paradigmaları doğrultusunda ele alınıp incelenmektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Educational Sciences
Authors

Ilhan Atık This is me

Publication Date February 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Atık, I. (2008). Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği. Education Sciences, 3(1), 80-89. https://doi.org/10.12739/10.12739
AMA Atık I. Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği. Education Sciences. February 2008;3(1):80-89. doi:10.12739/10.12739
Chicago Atık, Ilhan. “Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim Ve Ekonomik Etkinliği”. Education Sciences 3, no. 1 (February 2008): 80-89. https://doi.org/10.12739/10.12739.
EndNote Atık I (February 1, 2008) Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği. Education Sciences 3 1 80–89.
IEEE I. Atık, “Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği”, Education Sciences, vol. 3, no. 1, pp. 80–89, 2008, doi: 10.12739/10.12739.
ISNAD Atık, Ilhan. “Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim Ve Ekonomik Etkinliği”. Education Sciences 3/1 (February 2008), 80-89. https://doi.org/10.12739/10.12739.
JAMA Atık I. Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği. Education Sciences. 2008;3:80–89.
MLA Atık, Ilhan. “Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim Ve Ekonomik Etkinliği”. Education Sciences, vol. 3, no. 1, 2008, pp. 80-89, doi:10.12739/10.12739.
Vancouver Atık I. Alternatif Eğitim Biçimi Olarak Uzaktan Eğitim ve Ekonomik Etkinliği. Education Sciences. 2008;3(1):80-9.