The purpose of this descriptive study is to determine the effects on students’ attitude and achievements in the geography course of different learning styles in classroom teacher candidates. Because, according to the results of many research there are differences in students’ learning styles and that these differences will affect on generally learning process and attitude to the courses. With this aim, Kolb Learning Style Inventory (This learning style inventory provides research on how to determine the different students’ learning styles) and Geography Attitude Scale relation to geography course was administered to 350 candidates in departments of the classroom teacher at the Education Faculty, Recep Tayyip Erdogan University. In addition to these, the interviews were made with 18 teacher candidates. The result showed that there no had a meaningful different between teacher candidates’ learning styles and their geography achievement score; however, there had a little meaningful different between learning styles and attitudes regarding their geography course
Bu betimleyici araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği adaylarındaki farklı öğrenme stillerinin coğrafya dersindeki tutum ve başarıya etkilerini belirlemektir. Zira, pek çok araştırma sonuçlarına göre, öğrenci öğrenme stillerinde farklılıklar vardır ve bu farklılıklar öğrencilerin derslerine yönelik tutumlarını ve başarılarını etkilemektedir. Bu amaçla, Kolb Öğrenme Stili Ölçeği (Bu öğrenme stil ölçeği öğrencilerin hangi öğrenme stilinde olduğunu belirlemeye olanak sağlar.) ve Coğrafya Tutum Ölçeği Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde 350 öğrenciye uygulandı. Buna ilaveten araştırmayı pekiştirmek için 18 öğrenci ile mülakatlar yapıldı. Sonuçlar, öğrenme stili ile coğrafya başarı arasında anlamlı bir farkın bulunmadığını; bununla birlikte öğrenme stili ile öğretmenler adaylarının coğrafya başarı puanı arasında küçük bir anlamlı farkın bulunduğunu ortaya koymuştur.ilköğretim bölümü
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Educational Sciences |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 10 Issue: 1 |