Bu çalışma ile ebelik
öğrencilerinin eğitime ilişkin sorumluluklarının değerlendirilmesi
amaçlanmaktadır. Çalışma kesitsel tipte bir araştırmadır.Araştırmanın evreni
aynı zamanda örneklem kabul edilerek, Sağlık
Yüksekokulu Ebelik Bölümü dördüncü sınıfta okuyan, veri
toplama aşamasında okulda olan ve çalışmaya katılmayı kabul eden öğrenciler
araştırmanın örneklemini oluşturmuştur (n:82). Veri toplama aracı olarak;“Ebelik Öğrencilerinin Sorumluluk
Profillerinin Değerlendirilmesi”anket
formu ve “Öğrenci
Sorumluluk Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmaya katılanların yaş ortalaması
22.41±1.35 (min=21.0, max=27.0)’dir. Öğrencilerin %96.3’ü bekar, %46.3’ü yurtta
yaşamakta ve %4.9’u çalışmakta olduğunu belirtmişlerdir. Öğrencilerin %41.5’i
“sıklıkla” herhangi bir zorunluluktan
derse gelemediği zamanda dinleyemediği konuları telafi ettiğini
belirtmiştir. Öğrenci Sorumluluk Ölçeği'nden alınan ortalama puan 34.64±3.42’dır
(min=25.0, max=42.0). Mezun olunan lise, bölümü bilinçli tercih etme, bölümde
düzenli öğrenci olma, alınan eğitimlerin iletişim becerilerini
geliştirdiklerine inanma, hayatlarındaki seçimlerinden memnun olma durumları
ile karşılaştırılmıştır. Değişkenler ile ölçek puan ortalamaları arasındaki
ilişkide “Eğitimlerin İletişim Becerilerini Geliştirdiklerine İnanma Durumları”
(p=0.00) maddesi ile anlamlılık tespit edilmiştir.
This study aims to evaluate the responsibilities of
midwifery students about education. The study was a cross-sectional study. The sample of the study was taken
at the same time as the sampling, and the sample of the students who read in
the fourth grade of Ege University Department of Midwifery of Izmir Atatürk
Health School and who accepted to participate in the study was in the data
collection stage (n:82). The
average age of the study group was 22.41±1.35 (min=21.0, max=27.0). 96.3% of
the students were single, 46.3% were living and 4.9% were working. 41.5% of the
students stated that they often compensated for the problems they could not
hear when they could not learn from any necessity. The average score published
was 34.64±3.42 (min= 25.0, max= 42.0). The graduated section was compared to
the fact that they were known in the department, being a student in the
department, believing that the trainings they had developed developed
communication skills and were satisfied with their survival choices.
Significance was found between the variables and the average of the scale
averages with the item "Beliefs about Developing Learning Learning
Skills" (p=0.00).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 14 Issue: 1 |