Ergenlik dönemi
çocukluktan farklı olarak günlük sorunların çözülmesinin, kişisel
sorumlulukların yerine getirilmesinin gerektiği ve sosyal ilişkilerin
geliştirilmesinin beklenildiği gelişimsel bir dönemdir. Ergenlerin bu dönemi
sağlıklı bir şekilde tamamlayabilmelerinde sosyal beceri eğitimleri önemli bir
yol göstericidir. Araştırma, ergenlere yapılan sosyal beceri eğitiminin
iletişim ve öfke kontrolüne etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Ergenlere yapılan sosyal beceri eğitiminin iletişim ve öfke kontrolüne etkisini
incelemek amacıyla yarı deneysel bir araştırma olup, tek grupta öntest- sontest
düzeninde yapılmıştır. Örneklemi 65 ergen oluşturmuştur. Veri toplamak
amacıyla, çalışma için özel oluşturulmuş Ergen Kişisel Bilgi Formu, İletişim Becerilerini
değerlendirme Ölçeği (İBDÖ), Sürekli Öfke-Öfke İfade Tarzı Ölçeği (SÖÖTÖ) ve
Eğitim Bilgi Testi kullanılmıştır. Bulgularda, uygulanan eğitim sonucunda
öntest ve sontestbilgi seviyesi arasındaki fark anlamlı bulunmuştur
(p<0,005). Aynı şekilde iletişim becerileri öntest ve sontest puan
ortalamaları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur(p <0,005). Uygulanan
eğitimin bilgi seviyesini ve iletişim becerilerini arttırıcı olarak başarılı
olduğu sonucuna varılmıştır. Sürekli öfke ve öfke kontrolü eğitim ile
değişmemektedir.
Ergenlik Sosyal Beceri İletişim Öfke Hemşirelik Sosyal Beceri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 3 |