Eğitim sistemlerindeki dönüşümlerin arkasındaki yapısal nedenleri açıklayabilmek için, yükseköğretimdeki değişimleri, toplumsal değişim içinde incelemek
gerekir1
. Öteden beri tartışılagelen üniversitenin yapısı ve üstlendiği roller tarihsel
süreç içinde irdelendiğinde, her dönemde ve ülkede üniversitenin farklı rolleri üstlendiği görülür. Bu bağlamda üniversitelerin dönemin siyasi, ekonomik ve sosyal
değişimlerinin merkezinde yer aldığını söyleyebiliriz. Bu anlamda ilk üniversitelerin başlangıçta kuruluş felsefesi, ağırlıklı olarak din, felsefe, hukuk ve tıp alanında eğitim vermek olarak görülürken, modern döneme gelindiğinde sadece eğitim
veren bir kurumdan, araştırma yapan, bilgi üreten ve yaygınlaştıran modern üniversitelere dönüşürken, etkisinde kaldığı kilisenin veya kurucu vakfın yönlendirici
denetiminden kurtulsa da hala ideal anlamda özerklik arayışlarını sürdürmektedir2.
Reading the book “Tell This in My Memory” by Eve M. Troutt may make one to think the meaning of the “holding memories” once more. The writer, Eve Powell, in her prologue narrates the current situation of the Sudanese Refugees in 2005’s Cairo with the emphasis that how the memories of the people follow them in a social context even for generations. A group of Sudanese refugees stays in some camps at the middle class Cairo neighborhood in 2005.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 9, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |