Year 2025,
Volume: 15 Issue: 3, 1421 - 1442, 28.09.2025
Gül Dolaz
Sağbetullah Meriç
References
-
Adams, K. (2007). Lifelong learning: Critical issues and policies. Encyclopedia of distance learning, 2, 1067-1070. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
-
Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanimanin önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1496018
-
Altman, L. A. & Brothers, L. R. (1995). Career longevity of hospitality graduates. Hospitality Review, 13(2), 77–83. https://digitalcommons.fiu.edu/hospitalityreview/vol13/iss2/9
-
Boylu, Y. & Arslan E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/811687
-
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Coşkun, Y. D. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/696788#page=137
-
Crow, S. R. (2006). What motivates a lifelong earner?. School Libraries Worldwide, 12(1), 22-34. https://doi.org/10.29173/slw6976
-
Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 82-104. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128596
Donavan D. T., Brown T. J. & Mowen J. C. (2004) Internal benefits of serviceworker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68, 128–146. https://doi.org/10.1509/jmkg.68.1.128.24034
-
Emekli, G. (2011). Öğrenen turizm bölgeleri, kentler ve kent turizmine kuramsal yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 27-39. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/56748
-
Erdoğan, D. G, & Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. https://doi.org/10.19126/suje.32361
-
Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
-
Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. & Meriç, S. (2017). Örgütsel adalet algısının iç girişimci davranışlar ile ilişkisi: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=38950b78-2a01-4c07-8fc2-243fd3731833%40redis
-
Günüç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14715/14715.pdf?sequence=1
-
Kaygısız, N. Ç. (2016). Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Knapper, C. & Cropley, A. J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
-
Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
-
Kuşluvan, S. & Eren, D. (2011). İş görenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/154420
-
Meriç, S. & Alioğlu, N. (2023). Bilim turizmi: Kavramsal bir çözümleme. Journal of Academic Tourism Studies, 4(2), 99-108. http://dx.doi.org/10.29228/jatos.74128
-
Meriç, S. & Erten, Ş. (2020). Üniversite öğrencilerinin turizm algisi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 420-440. https://doi.org/10.33437/ksusbd.517956
-
Meriç, S. (2017). Turizm işletmelerinde yenilikçiliğin görünmeyen yüzü, değişime direnç ve örgütsel sessizlik: TRA1 ve TRB2 bölgesi analizi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Meriç, S. (2020). Engelli basketbolcuların sosyal hayatını engelleyen sağlık sorunlarının turizm faaliyetleri açısından değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2391-2408. doi: 10.26677/TR1010.2020.487
-
Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. https://doi.org/10.17860/efd.08241
-
Parasız, İ. (2013). Hizmet pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
-
Samancı, O. & Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395446
-
Türkay, O. & Yağcı, K. (2007). Turizm eğitimi alan öğrencilerin okulda ve turizm sektöründe “öğrenme”lerinin sektörden ayrılma eğilimlerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-246. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/5580
-
Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
Year 2025,
Volume: 15 Issue: 3, 1421 - 1442, 28.09.2025
Gül Dolaz
Sağbetullah Meriç
References
-
Adams, K. (2007). Lifelong learning: Critical issues and policies. Encyclopedia of distance learning, 2, 1067-1070. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
-
Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanimanin önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1496018
-
Altman, L. A. & Brothers, L. R. (1995). Career longevity of hospitality graduates. Hospitality Review, 13(2), 77–83. https://digitalcommons.fiu.edu/hospitalityreview/vol13/iss2/9
-
Boylu, Y. & Arslan E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/811687
-
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Coşkun, Y. D. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/696788#page=137
-
Crow, S. R. (2006). What motivates a lifelong earner?. School Libraries Worldwide, 12(1), 22-34. https://doi.org/10.29173/slw6976
-
Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 82-104. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128596
Donavan D. T., Brown T. J. & Mowen J. C. (2004) Internal benefits of serviceworker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68, 128–146. https://doi.org/10.1509/jmkg.68.1.128.24034
-
Emekli, G. (2011). Öğrenen turizm bölgeleri, kentler ve kent turizmine kuramsal yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 27-39. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/56748
-
Erdoğan, D. G, & Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. https://doi.org/10.19126/suje.32361
-
Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
-
Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. & Meriç, S. (2017). Örgütsel adalet algısının iç girişimci davranışlar ile ilişkisi: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=38950b78-2a01-4c07-8fc2-243fd3731833%40redis
-
Günüç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14715/14715.pdf?sequence=1
-
Kaygısız, N. Ç. (2016). Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Knapper, C. & Cropley, A. J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
-
Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
-
Kuşluvan, S. & Eren, D. (2011). İş görenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/154420
-
Meriç, S. & Alioğlu, N. (2023). Bilim turizmi: Kavramsal bir çözümleme. Journal of Academic Tourism Studies, 4(2), 99-108. http://dx.doi.org/10.29228/jatos.74128
-
Meriç, S. & Erten, Ş. (2020). Üniversite öğrencilerinin turizm algisi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 420-440. https://doi.org/10.33437/ksusbd.517956
-
Meriç, S. (2017). Turizm işletmelerinde yenilikçiliğin görünmeyen yüzü, değişime direnç ve örgütsel sessizlik: TRA1 ve TRB2 bölgesi analizi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Meriç, S. (2020). Engelli basketbolcuların sosyal hayatını engelleyen sağlık sorunlarının turizm faaliyetleri açısından değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2391-2408. doi: 10.26677/TR1010.2020.487
-
Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. https://doi.org/10.17860/efd.08241
-
Parasız, İ. (2013). Hizmet pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
-
Samancı, O. & Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395446
-
Türkay, O. & Yağcı, K. (2007). Turizm eğitimi alan öğrencilerin okulda ve turizm sektöründe “öğrenme”lerinin sektörden ayrılma eğilimlerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-246. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/5580
-
Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
Year 2025,
Volume: 15 Issue: 3, 1421 - 1442, 28.09.2025
Gül Dolaz
Sağbetullah Meriç
References
-
Adams, K. (2007). Lifelong learning: Critical issues and policies. Encyclopedia of distance learning, 2, 1067-1070. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
-
Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanimanin önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1496018
-
Altman, L. A. & Brothers, L. R. (1995). Career longevity of hospitality graduates. Hospitality Review, 13(2), 77–83. https://digitalcommons.fiu.edu/hospitalityreview/vol13/iss2/9
-
Boylu, Y. & Arslan E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/811687
-
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Coşkun, Y. D. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/696788#page=137
-
Crow, S. R. (2006). What motivates a lifelong earner?. School Libraries Worldwide, 12(1), 22-34. https://doi.org/10.29173/slw6976
-
Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 82-104. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128596
Donavan D. T., Brown T. J. & Mowen J. C. (2004) Internal benefits of serviceworker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68, 128–146. https://doi.org/10.1509/jmkg.68.1.128.24034
-
Emekli, G. (2011). Öğrenen turizm bölgeleri, kentler ve kent turizmine kuramsal yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 27-39. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/56748
-
Erdoğan, D. G, & Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. https://doi.org/10.19126/suje.32361
-
Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
-
Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. & Meriç, S. (2017). Örgütsel adalet algısının iç girişimci davranışlar ile ilişkisi: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=38950b78-2a01-4c07-8fc2-243fd3731833%40redis
-
Günüç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14715/14715.pdf?sequence=1
-
Kaygısız, N. Ç. (2016). Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Knapper, C. & Cropley, A. J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
-
Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
-
Kuşluvan, S. & Eren, D. (2011). İş görenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/154420
-
Meriç, S. & Alioğlu, N. (2023). Bilim turizmi: Kavramsal bir çözümleme. Journal of Academic Tourism Studies, 4(2), 99-108. http://dx.doi.org/10.29228/jatos.74128
-
Meriç, S. & Erten, Ş. (2020). Üniversite öğrencilerinin turizm algisi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 420-440. https://doi.org/10.33437/ksusbd.517956
-
Meriç, S. (2017). Turizm işletmelerinde yenilikçiliğin görünmeyen yüzü, değişime direnç ve örgütsel sessizlik: TRA1 ve TRB2 bölgesi analizi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Meriç, S. (2020). Engelli basketbolcuların sosyal hayatını engelleyen sağlık sorunlarının turizm faaliyetleri açısından değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2391-2408. doi: 10.26677/TR1010.2020.487
-
Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. https://doi.org/10.17860/efd.08241
-
Parasız, İ. (2013). Hizmet pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
-
Samancı, O. & Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395446
-
Türkay, O. & Yağcı, K. (2007). Turizm eğitimi alan öğrencilerin okulda ve turizm sektöründe “öğrenme”lerinin sektörden ayrılma eğilimlerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-246. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/5580
-
Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
Turizm öğrencilerinin hizmet verme yatkınlığının yaşam boyu öğrenme eğilimine etkisi: Van örneği
Year 2025,
Volume: 15 Issue: 3, 1421 - 1442, 28.09.2025
Gül Dolaz
Sağbetullah Meriç
Abstract
Hizmet verme yatkınlığı bireylerin hizmet sunma konusunda elde ettikleri bilgileri uygulama istekliliği olarak ifade edilebilir. Yaşam boyu öğrenme anlayışı, öğrenmenin zamansal ve mekânsal sınırlamalardan bağımsız olduğunu kabul eder ve öğrenme isteğinin her yerde gerçekleşebileceğini vurgular. Yaşam boyu öğrenme kişisel gelişimin sürekliliğini gösteren pozitif bir kavramdır. Turizm öğrencilerinin hizmet verme istekliliğinin ve yaşam boyu öğrenme davranışının belirlenmesini içeren bu araştırmada veri elde etmek için nicel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın amacı, turizm öğrencilerinin hizmet verme yatkınlığının yaşam boyu öğrenme eğilimine etkisini belirlemektir. Araştırma evrenini Van ilinde öğrenim gören turizm öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri elde edilirken örneklem seçimine gidilmiş ve kolayda örneklem yöntemi seçilerek yedi farklı eğitim kurumdan veri toplanmıştır. Yüz yüze ve çevrimiçi olarak 408 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırma sonucunda hizmet verme yatkınlığı ile yaşam boyu öğrenme eğilimi arasında güçlü pozitif bir ilişki tespit edilmiştir. Ayrıca hizmet verme yatkınlığının müşteriye özel olduğunu hissettirme, müşteri isteklerini anlama ve hizmetleri başarılı bir şekilde sunma boyutlarının yaşam boyu öğrenme eğilimi üzerinde pozitif anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Ethical Statement
Bu çalışma, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalında “TURİZM ÖĞRENCİLERİNİN HİZMET VERME YATKINLIĞININ YAŞAM BOYU ÖĞRENME EĞİLİMİNE ETKİSİ: VAN ÖRNEĞİ” adlı yüksek lisans tezinden üretilmiştir.
References
-
Adams, K. (2007). Lifelong learning: Critical issues and policies. Encyclopedia of distance learning, 2, 1067-1070. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
-
Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanimanin önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1496018
-
Altman, L. A. & Brothers, L. R. (1995). Career longevity of hospitality graduates. Hospitality Review, 13(2), 77–83. https://digitalcommons.fiu.edu/hospitalityreview/vol13/iss2/9
-
Boylu, Y. & Arslan E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/811687
-
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Coşkun, Y. D. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/696788#page=137
-
Crow, S. R. (2006). What motivates a lifelong earner?. School Libraries Worldwide, 12(1), 22-34. https://doi.org/10.29173/slw6976
-
Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 82-104. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128596
Donavan D. T., Brown T. J. & Mowen J. C. (2004) Internal benefits of serviceworker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68, 128–146. https://doi.org/10.1509/jmkg.68.1.128.24034
-
Emekli, G. (2011). Öğrenen turizm bölgeleri, kentler ve kent turizmine kuramsal yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 27-39. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/56748
-
Erdoğan, D. G, & Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. https://doi.org/10.19126/suje.32361
-
Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
-
Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. & Meriç, S. (2017). Örgütsel adalet algısının iç girişimci davranışlar ile ilişkisi: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=38950b78-2a01-4c07-8fc2-243fd3731833%40redis
-
Günüç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14715/14715.pdf?sequence=1
-
Kaygısız, N. Ç. (2016). Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Knapper, C. & Cropley, A. J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
-
Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
-
Kuşluvan, S. & Eren, D. (2011). İş görenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/154420
-
Meriç, S. & Alioğlu, N. (2023). Bilim turizmi: Kavramsal bir çözümleme. Journal of Academic Tourism Studies, 4(2), 99-108. http://dx.doi.org/10.29228/jatos.74128
-
Meriç, S. & Erten, Ş. (2020). Üniversite öğrencilerinin turizm algisi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 420-440. https://doi.org/10.33437/ksusbd.517956
-
Meriç, S. (2017). Turizm işletmelerinde yenilikçiliğin görünmeyen yüzü, değişime direnç ve örgütsel sessizlik: TRA1 ve TRB2 bölgesi analizi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Meriç, S. (2020). Engelli basketbolcuların sosyal hayatını engelleyen sağlık sorunlarının turizm faaliyetleri açısından değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2391-2408. doi: 10.26677/TR1010.2020.487
-
Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. https://doi.org/10.17860/efd.08241
-
Parasız, İ. (2013). Hizmet pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
-
Samancı, O. & Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395446
-
Türkay, O. & Yağcı, K. (2007). Turizm eğitimi alan öğrencilerin okulda ve turizm sektöründe “öğrenme”lerinin sektörden ayrılma eğilimlerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-246. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/5580
-
Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246
The effect of the tendency of tourism students to provide lifelong learning services: An example from Van
Year 2025,
Volume: 15 Issue: 3, 1421 - 1442, 28.09.2025
Gül Dolaz
Sağbetullah Meriç
Abstract
Service disposition can be expressed as the willingness of individuals to apply the knowledge they have acquired in providing service. The concept of lifelong learning accepts that learning is independent of temporal and spatial limitations and emphasizes that the desire to learn can occur anywhere. Lifelong learning is a positive concept that shows the continuity of personal development. Quantitative method was used to obtain data in this research, which included determining tourism students' willingness to serve and lifelong learning behavior. The aim of the research is to determine the effect of tourism students' service disposition on their lifelong learning disposition. The research population consists of tourism students studying in Van province. While collecting data in the research, sample selection was made and data was collected from seven different educational institutions by choosing the convenience sampling method. Data were collected from 408 participants face-to-face and online. As a result of the research, a strong positive relationship was determined between service propensity and lifelong learning tendency. In addition, it has been concluded that the dimensions of service disposition, making the customer feel special, understanding customer requests and providing services successfully have a positive significant effect on lifelong learning tendency.
References
-
Adams, K. (2007). Lifelong learning: Critical issues and policies. Encyclopedia of distance learning, 2, 1067-1070. https://doi.org/10.2304/eerj.2006.5.3.169
-
Aktepe, V. (2005). Eğitimde bireyi tanimanin önemi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 15-24. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1496018
-
Altman, L. A. & Brothers, L. R. (1995). Career longevity of hospitality graduates. Hospitality Review, 13(2), 77–83. https://digitalcommons.fiu.edu/hospitalityreview/vol13/iss2/9
-
Boylu, Y. & Arslan E. (2014). Türkiye’deki turizm eğitiminin rakamsal gelişmeler açısından değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Dergisi, 1, 79-97. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/811687
-
Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler için Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
-
Coşkun, Y. D. & Demirel, M. (2012). Üniversite öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(42), 108-120. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/696788#page=137
-
Crow, S. R. (2006). What motivates a lifelong earner?. School Libraries Worldwide, 12(1), 22-34. https://doi.org/10.29173/slw6976
-
Doğan, S. & Kavtelek, C. (2015). Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 82-104. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.1-5000128596
Donavan D. T., Brown T. J. & Mowen J. C. (2004) Internal benefits of serviceworker customer orientation: Job satisfaction, commitment, and organizational citizenship behaviors. Journal of Marketing, 68, 128–146. https://doi.org/10.1509/jmkg.68.1.128.24034
-
Emekli, G. (2011). Öğrenen turizm bölgeleri, kentler ve kent turizmine kuramsal yaklaşım. Ege Coğrafya Dergisi, 20(2), 27-39. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/56748
-
Erdoğan, D. G, & Arsal, Z. (2016). The development of lifelong learning trends scale (LLLTS). Sakarya University Journal of Education, 6(1), 114-122. https://doi.org/10.19126/suje.32361
-
Gegez, E. (2010). Pazarlama araştırmaları. (3. Baskı), İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
-
Güllüce A. Ç., Bozkurt Ö. & Meriç, S. (2017). Örgütsel adalet algısının iç girişimci davranışlar ile ilişkisi: Otel yöneticilerine yönelik bir araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 13, 39-50. https://web.p.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?vid=0&sid=38950b78-2a01-4c07-8fc2-243fd3731833%40redis
-
Günüç, S., Odabaşı, H. F. & Kuzu, A. (2012). Yaşam boyu öğrenmeyi etkileyen faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(2), 309-325. https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/14715/14715.pdf?sequence=1
-
Kaygısız, N. Ç. (2016). Otel işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının işgörenlerin hizmet verme yatkınlığı ve olumlu sosyal davranışları üzerine etkisi: Nevşehir örneği. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi] Nevşehir: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Knapper, C. & Cropley, A. J. (2000). Lifelong learning in higher education (Ed: third). London: Kogan Page.
-
Kurt, İ. (2008). Yetişkin eğitimi. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
-
Kuşluvan, S. & Eren, D. (2011). İş görenlerin kişilik özelliği olarak hizmet verme yatkınlığı ve ölçümü: bir literatür taraması. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(2), 139-153. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/154420
-
Meriç, S. & Alioğlu, N. (2023). Bilim turizmi: Kavramsal bir çözümleme. Journal of Academic Tourism Studies, 4(2), 99-108. http://dx.doi.org/10.29228/jatos.74128
-
Meriç, S. & Erten, Ş. (2020). Üniversite öğrencilerinin turizm algisi: Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 420-440. https://doi.org/10.33437/ksusbd.517956
-
Meriç, S. (2017). Turizm işletmelerinde yenilikçiliğin görünmeyen yüzü, değişime direnç ve örgütsel sessizlik: TRA1 ve TRB2 bölgesi analizi. [Yayımlanmamış Doktora Tezi] Erzurum: Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
-
Meriç, S. (2020). Engelli basketbolcuların sosyal hayatını engelleyen sağlık sorunlarının turizm faaliyetleri açısından değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(3), 2391-2408. doi: 10.26677/TR1010.2020.487
-
Özgür, H. (2016). Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme yeterlikleri ve bilgi okuryazarlığı öz-yeterlikleri üzerine bir çalışma. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(1), 22-38. https://doi.org/10.17860/efd.08241
-
Parasız, İ. (2013). Hizmet pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
-
Samancı, O. & Ocakcı, E. (2017). Hayat boyu öğrenme. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(24), 711-722. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/395446
-
Türkay, O. & Yağcı, K. (2007). Turizm eğitimi alan öğrencilerin okulda ve turizm sektöründe “öğrenme”lerinin sektörden ayrılma eğilimlerine etkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(4), 219-246. http://acikerisim.deu.edu.tr:8080/xmlui/handle/20.500.12397/5580
-
Yılmaz, R. & Beşkaya, Y. M. (2018). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 159-181. https://doi.org/10.30964/auebfd.406246