Artificial intelligence (AI) is increasingly becoming a crucial component in public administration, enabling governments to enhance service delivery efficiency, transparency, and effectiveness. AI is being effectively utilized across all countries. AI-driven digital governance models offer impactful solutions across various domains, from policy-making to citizen services. This study compares the AI-supported public administration strategies of Turkey and Estonia, analyzing their similarities and differences in AI implementation. Turkey has made significant progress in integrating AI into public services, particularly in security and education. However, challenges such as regulatory gaps, infrastructural limitations, and a shortage of AI professionals restrict its full potential. In contrast, Estonia’s centralized and integrated digital infrastructure allows for more effective AI-driven governance applications. This study evaluates AI policies in both countries and provides policy recommendations for improving AI integration in public administration. The findings emphasize that robust digital infrastructure, ethical regulations, and citizen engagement are essential factors for the success of AI-powered governance.
HERHANGİ BİR ETİK BEYAN GEREKTİRECEK ÇALIŞMA OLMAMIŞTIR.
HERHANGİ BİR KURUM TARAFINDAN DESTEKLENMEMİŞTİR.
Yapay zekâ (YZ), kamu yönetiminde giderek daha önemli bir bileşen hâline gelmekte ve devletlerin hizmet sunumunda etkinlik, şeffaflık ve verimlilik sağlamasına imkân tanımaktadır. YZ tüm ülkelerde etkin şekilde kullanılmaktadır. YZ destekli dijital yönetişim modelleri, politika oluşturma süreçlerinden vatandaş hizmetlerine kadar çeşitli alanlarda etkili çözümler sunmaktadır. Bu çalışma, Türkiye ve Estonya’nın YZ destekli kamu yönetimi stratejilerini karşılaştırmakta ve YZ uygulamalarındaki benzerlikleri ile farklılıklarını analiz etmektedir. Türkiye, özellikle güvenlik ve eğitim alanlarında YZ’yi kamu hizmetlerine entegre etme konusunda önemli ilerlemeler kaydetmiştir. Ancak, düzenleyici boşluklar, altyapısal sınırlılıklar ve YZ uzmanı eksikliği gibi faktörler, bu potansiyelin tam olarak gerçekleştirilmesini engellemektedir. Buna karşılık, Estonya’nın merkezi ve entegre dijital altyapısı, YZ destekli yönetişim uygulamalarının daha etkili bir şekilde hayata geçirilmesine olanak tanımaktadır. Çalışmada her iki ülkenin YZ politikaları değerlendirilmekte ve kamu yönetiminde YZ entegrasyonunun iyileştirilmesine yönelik politika önerileri sunulmaktadır. Bulgular, güçlü dijital altyapı, etik düzenlemeler ve vatandaş katılımının YZ destekli yönetişimin başarısı için temel unsurlar olduğunu ortaya koymaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other), Public Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2025 |
Submission Date | June 26, 2025 |
Acceptance Date | July 2, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 15 Issue: ISRIS 2025 |