The main aim of this study was to investigatese condary school students’ speech anxıety according to some variables. For this purpose, It has been ought to answer the question that if there is a significant difference between their communication level with environment and speech anxiety, according to the secondary school students’ gradelevel, gender, the type of school they attend and their income status. Research was carried out by quantitative approaches based on the screening method. According the findings, it was determined that there is no significant difference on speech anxiety according to class level, gender and monthly in come and also shows significant difference according to the type of school they attendand the level of communication environment
Speaking Ability Anxiety Speaking Anxiety Scale Secondary Students Turkish Education.
Bu araştırmanın temel amacı ortaöğretim öğrencilerinin konuşma kaygılarının
bazı değişkenlere göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda ortaöğretim
öğrencilerinin sınıf düzeylerine, cinsiyetlerine, devam ettikleri okul türlerine, gelir
durumlarına, çevreyle iletişim düzeylerine göre konuşma kaygıları arasında anlamlı
bir fark var mıdır? sorusuna cevap aranmıştır.
Araştırma nicel araştırma yaklaşımı temelinde tarama yöntemiyle
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulardan hareketle öğrencilerinin konuşma
kaygılarının sınıf düzeylerine, cinsiyetlerine ve aylık gelirlerine göre anlamlı bir
farklılık göstermediği; devam ettikleri okul türlerine ve çevreyle iletişim düzeylerine
göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Konuşma Becerisi Kaygı Konuşma Kaygısı Ölçeği Ortaöğretim Öğrencileri Türkçe Eğitimi.
Diğer ID | JA36AB42ZD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 13 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD