Especially after the
Industrial Revolution, women who began to be involved more in business life can
work with men in many sectors today. However, although developments until today
enabled women to be more involved in the business sectors, they were not given
the possibility of having equal career opportunities with men. Glass ceiling
concept, which approaches this problem encountered by women in their career
life with a different perspective, is the basic research topic of this study.
This paper focuses on
glass ceiling perceptions of five-star hotel employees and it has the main
purpose of analyzing the relationship between these perceptions and five
factors personality traits. Based on this, the relationships between the
employees’ demographic characteristics and personal features, and their glass
ceiling perceptions were studied. This study was conducted with 279 five-star
hotel employees in Antalya. Descriptive research method of quantitative
research methods was used in the study. As a result of the research, it was
concluded that employees’ glass ceiling perceptions significantly differed
based on neuroticism personality trait, gender, department and experience in
tourism sector.
Hotel Employees Five Factor Personality Traits Glass Ceiling Perception
Özellikle Sanayi Devrimi'nden sonra çalışma hayatında daha çok yer almaya başlayan kadınlar, günümüzde birçok sektörde erkekler ile birlikte görev yapmaktadırlar. Ancak günümüze kadar yaşanan gelişmeler, kadınların çalışma hayatına daha fazla dâhil olmasını sağlamasına rağmen erkekler ile eşit kariyer imkânlarına sahip olmalarına olanak vermemiştir. Kadınların kariyer hayatında karşılaştıkları bu probleme farklı bir bakış açısı ile yaklaşan cam tavan kavramı bu araştırmanın temel konusudur.
Bu araştırmada beş yıldızlı otel çalışanlarının cam tavan algılarına odaklanılmış ve bu algının beş faktör kişilik özellikleri ile ilişkilerini incelemek temel amaç olarak belirlenmiştir. Bu temel amaçla birlikte, çalışanların çeşitli demografik karakteristikleri ve kişilik özellikleri ile cam tavan algıları arasındaki ilişkiler de incelenmiştir. Araştırma Antalya'daki beş yıldızlı otellerde çalışan 279 kişi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden, tanımlayıcı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; çalışanların cam avan algılarılarının; nevrotizm kişilik özelliğine, cinsiyetlerine, çalıştıkları departmana ve turizm sektörü tecrübelerine özelliklerine göre anlamlı ölçüde farklılaştığı belirlenmiştir.
Otel Çalışanları Beş Faktör Kişilik Özellikleri Cam Tavan Algısı
Konular | Psikoloji, Turizm (Diğer) |
---|---|
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD