Bu araştırma,
meslek
yüksekokulunda öğrenim gören öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerini incelemek
amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın modeli, mevcut durumu ortaya koyması
bakımından betimseldir. Araştırmanın örneklemini, Artvin Çoruh Üniversitesi
bünyesinde bulunan meslek yüksekokullarında öğrenim gören öğrenciler
oluşturmaktadır. Bu araştırmada veriler
Duygusal Zekâ Değerlendirme Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir ve 360
öğrenciye uygulanmıştır. Duygusal
Zekâ Değerlendirme Ölçeği ile elde edilen verilerin aritmetik ortalama,
standart sapma ve yüzde dağılımı gibi betimsel istatistikleri hesaplanmıştır.
Öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin cinsiyetlerine göre
karşılaştırılmasında ilişkisiz örneklemler için t-testi uygulanmıştır.
Öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin yaşlarına ve MYO‘larına göre
karşılaştırılmasında ise ilişkisiz örneklemler için Kruskal Wallis H-Testi
uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin
duygusal zekâ düzeylerinin, ortalama “normal”
olarak değerlendirildiği görülmüştür. Öğrencilerin duygusal zekâ düzeylerinin
yaşlarına ve cinsiyetlerine göre anlamlı biçimde farklılaştığı ortaya
çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler: Duygusal Zekâ, MYO öğrencileri
This
research was conducted to investigate students’ emotional intelligence levels
in vocational school of higher education. The model of the research is
descriptive in terms of presenting the current situation. The sample was
composed of students who are trained in vocational school of higher educationin
Artvin
Coruh University. This study was conducted by using the Emotional
Intelligence Assessment Scale and the scale was administered to 360 students.. Descriptive
statistics such as arithmetic mean, standard deviation and percentage
distribution of the data obtained by the Emotional Intelligence Assessment
Scale were calculated. For comparison of emotional intelligence levels of
students according to gender, independent samples t-test was applied and for
comparison of the students' emotional intelligence levels according to their
ages and departments, Kruskal Wallis H-Test was applied. According to the
results of the analysis, it was seen that the emotional intelligence levels of
the vocational high school students were evaluated as "normal". The
emotional intelligence levels of the students were found to be significantly
different according to their age and gender.
Key Words: Emotional Intelligence, Vocational
College Students.
Bölüm | MAKALE |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD