Bir çocuğun
dünyaya gelmesinde etkili unsurlardan olan erkek, aynı zamanda baba olarak
tanımlanır. Bu tanım, sadece erkeklik vasfından oluşan fizyolojik bir içerikten
ibaret değildir. O aynı zamanda manevi bir boyuta da sahiptir, çünkü babalık
yapmak sadece kan bağının bulunduğu durumlar için geçerli değildir. Örneğin
çocuğu olmayan, fakat bir çocuğu evlatlık edinen bir erkek, o çocuğun
ihtiyaçlarıyla ilgilenmeye başladığında ona karşı bir babalık görevini de
yerine getirmeye başlamış olur.
Herhangi bir nesneye değer biçilmesinin
yollarından olan metalaştırmak, aynı zamanda nesne dışındaki alan için de
referans olarak kullanılmaktadır. Bu durumun örneklerden biri de, özel bir gün
olarak ilan edilmiş olan babalar günüdür. Babalık vazifesinin yapılmasına
karşılık, bir çeşit hatırlama ve teşekkür vesilesi olarak ilan edilen bu gün,
bütün dünyada bir tüketim stratejisi olarak da kullanılmaktadır.
Bu çalışmada, babalar gününe ait Türkiye’de
yayımlanmış reklamların görselleri ve söylemleri, göstergebilimsel yöntem
kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Böylelikle, tüketimi hedef alan özel
bir güne dair reklamların, ne tür bir bağlam ve içerikte sunulduğu ortaya
konmuştur.
Journal Section | ARTICLE |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 27, 2018 |
Submission Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 8 Issue: 2 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD