Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 339 - 346, 27.07.2018

Öz














    Bir çocuğun
dünyaya gelmesinde etkili unsurlardan olan erkek, aynı zamanda baba olarak
tanımlanır. Bu tanım, sadece erkeklik vasfından oluşan fizyolojik bir içerikten
ibaret değildir. O aynı zamanda manevi bir boyuta da sahiptir, çünkü babalık
yapmak sadece kan bağının bulunduğu durumlar için geçerli değildir. Örneğin
çocuğu olmayan, fakat bir çocuğu evlatlık edinen bir erkek, o çocuğun
ihtiyaçlarıyla ilgilenmeye başladığında ona karşı bir babalık görevini de
yerine getirmeye başlamış olur.

     Herhangi bir nesneye değer biçilmesinin
yollarından olan metalaştırmak, aynı zamanda nesne dışındaki alan için de
referans olarak kullanılmaktadır. Bu durumun örneklerden biri de, özel bir gün
olarak ilan edilmiş olan babalar günüdür. Babalık vazifesinin yapılmasına
karşılık, bir çeşit hatırlama ve teşekkür vesilesi olarak ilan edilen bu gün,
bütün dünyada bir tüketim stratejisi olarak da kullanılmaktadır.

     Bu çalışmada, babalar gününe ait Türkiye’de
yayımlanmış reklamların görselleri ve söylemleri, göstergebilimsel yöntem
kullanılarak incelenmeye çalışılmıştır. Böylelikle, tüketimi hedef alan özel
bir güne dair reklamların, ne tür bir bağlam ve içerikte sunulduğu ortaya
konmuştur.










Kaynakça

  • Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu. Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks, Beyza Sumer Aydaş (Çev.) Ankara: Dost. Hands, G. (2011). Marx Kilit Fikirler, Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist. Haug, W. F. (1997). Meta Estetiğinin Eleştirisi, Ayşe Gül (Çev.). İstanbul: Spartaküs. Özkalp E. (2000). Sosyolojiye Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, Veysel Atayman&Gönül Sezer (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Tarhan, N. (2010). Duyguların Dili. İstanbul: Timaş.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 2, 339 - 346, 27.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Baudrillard, J. (2008). Tüketim Toplumu. Hazal Deliceçaylı-Ferda Keskin (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Fraser, I. (2008). Hegel ve Marks, Beyza Sumer Aydaş (Çev.) Ankara: Dost. Hands, G. (2011). Marx Kilit Fikirler, Melis İnan (Çev.). İstanbul: Optimist. Haug, W. F. (1997). Meta Estetiğinin Eleştirisi, Ayşe Gül (Çev.). İstanbul: Spartaküs. Özkalp E. (2000). Sosyolojiye Giriş, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim, Sağlık ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı. Pieper, A. (2012). Etiğe Giriş, Veysel Atayman&Gönül Sezer (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. Tarhan, N. (2010). Duyguların Dili. İstanbul: Timaş.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALE
Yazarlar

MEHMET FATİH Yelmen 0000-0003-1143-7403

Yayımlanma Tarihi 27 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 27 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yelmen, M. F. (2018). Türkiye’de Yayımlanan Babalar Günü Reklamlarının Görselleri Ve Söylemleri Üzerine. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 8(2), 339-346.

  Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....

 ODÜSOBİAD