Amerikalı eleştirmen, sanat teorisyeni ve felsefeci Arthur Danto
seksenli yıllarda sanatın sonu tezi ile tanınmıştır. Danto'nun sanatın sonu
tezi sadece sanatın veya belli türden bir sanat stilinin bitişini
söylememektedir. Danto, teziyle sanatı anlamlandıracak bir anlatının imkansız
olduğunu söylemektedir. Böylece sanat özgür ve özerklik isteğini kazanmıştır.
Sanat, çoğulcu bir kültürde çoğul bir stiller halini almıştır. Danto, Amerikan
sanatında altmışlı yıllarda görülen değişimi esas alarak, sanatın sonu tezi
düşüncesini kurmuştur. Sanatın sonu tezi yirminci yüzyıl batı sanatındaki
değişimlerin ele alındığı sanatın yeni bir evreye girmesidir. Danto, özellikle
Amerikalı sanatçı Andy Warhol'un sanatına odaklanmıştır. Warhol'un sanatı
sanatın sonu düşüncesine ilham vermiş ve yeni sanatın tavrı sayılmıştır. Sanat
teorisi açısından geçen yüzyılın batı sanat tartışmalarında önemi olan
Danto'nun teorileri estetik ve ontolojiyi karşılaştırma konusunda önemli
fikirler verebilmesiyle önemli sayılmaktadır. Bu çalışmada Danto'nun sanatın
sonu düşüncesi, sanat nedir sorusuna verdiği cevapları ve estetik konusunda
dışlayıcı denilebilecek tavrı ele alınacaktır. Estetik hususunda tavrı
eleştirilecek olan Danto'nun Warhol üzerine düşünceleri sanat nedir sorusuna
verilen cevap açısından odaklanılacaktır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLE |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2019 |
Submission Date | March 11, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 9 Issue: 1 |
Hope to be enlightened in the light of knowledge ....
ODÜSOBİAD