Ana dil
öğretimi tabii bir süreçle başlayıp sistematik bir şekilde okullarda öğretim
programındaki kazanımlar temel alınarak devam etmektedir. Dil becerileri
anlama(dinleme, okuma) ve anlatma(konuşma, yazma) olarak iki grupta kategorize
edilmiştir. Ders kitaplarında dört temel beceriye yönelik etkinlikler
bulunmaktadır. 2018 Türkçe Öğretim Programı temel alınarak hazırlanan ders
kitabında metinler ve etkinlikler tek kitapta toplanmıştır. Bu çalışmanın amacı
Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda(2018) bulunan kazanımların ve Türkçe 6 Ders
Kitabı’ndaki etkinliklerin öğrenme alanlarına dağılımının incelenmesidir.
Türkçe Öğretim Programı’ndan(2018) hareketle yazılan 6. sınıf ders
kitaplarındaki etkinlikler incelemiş olup dinleme, konuşma, okuma, yazma
alanlarına ne oranda yer verildiğini saptanmış programdaki bu öğrenme
alanlarının oranlarıyla ne derece tutarlı olduğuna bakılmıştır. Programla ders
kitabı arasındaki ilişkiyi ölçmesi açısından yapılan bu çalışma önem arz
etmektedir. Çalışma nitel araştırma modellerinden “temel nitel araştırma”
modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veriler “İçerik Analiz” yöntemiyle
çözümlenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS (version 22.0) bilgisayar paket
programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD