Ana dil öğretimi tabii bir süreçle başlayıp sistematik bir şekilde okullarda öğretim programındaki kazanımlar temel alınarak devam etmektedir. Dil becerileri anlama(dinleme, okuma) ve anlatma(konuşma, yazma) olarak iki grupta kategorize edilmiştir. Ders kitaplarında dört temel beceriye yönelik etkinlikler bulunmaktadır. 2018 Türkçe Öğretim Programı temel alınarak hazırlanan ders kitabında metinler ve etkinlikler tek kitapta toplanmıştır. Bu çalışmanın amacı Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda(2018) bulunan kazanımların ve Türkçe 6 Ders Kitabı’ndaki etkinliklerin öğrenme alanlarına dağılımının incelenmesidir. Türkçe Öğretim Programı’ndan(2018) hareketle yazılan 6. sınıf ders kitaplarındaki etkinlikler incelemiş olup dinleme, konuşma, okuma, yazma alanlarına ne oranda yer verildiğini saptanmış programdaki bu öğrenme alanlarının oranlarıyla ne derece tutarlı olduğuna bakılmıştır. Programla ders kitabı arasındaki ilişkiyi ölçmesi açısından yapılan bu çalışma önem arz etmektedir. Çalışma nitel araştırma modellerinden “temel nitel araştırma” modelinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada veriler “İçerik Analiz” yöntemiyle çözümlenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS (version 22.0) bilgisayar paket programı kullanılarak analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | MAKALE |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 12 Kasım 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 9, Sayı 3 |
APA | Mutlu, H. H. & Yurt, E. E. (2019). 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Etkinliklerin Öğrenme Alanlarına Dağılımının İncelenmesi . Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , 9 (3) , 469-474 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/50379/640024 |
Bilginin ışığında aydınlanmak dileğiyle....
ODÜSOBİAD