Bu araştırmada, üstün yetenekli
öğrenciler ile akranlarının çevre algılarının belirlenmesi ve bazı değişkenlere
göre aralarında anlamlı bir fark olup olmadığının ortaya konması amaçlanmıştır.
Tarama modeli kullanıldığı araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Muğla
ilinde öğrenim gören 32 üstün yetenekli öğrenci ve 101 akranları olmak üzere toplam
133 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanmasında Özdemir (2010)
tarafında geliştirilen ‘‘Çevre Algı Ölçeği (ÇAÖ)’’ kullanılmıştır. Üstün
yetenekli öğrencilere yönelik ölçeğin Cronbach’s alpha güvenirlik katsayısı
.70, akran öğrencilere yönelik ise
ölçeğin Cronbach’s alpha güvenirlik katsayısı .801 olarak belirlenmiştir. Veriler,
Mann-Whitney U testi ve Kurskal-Wallis H testi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma
sonucunda, üstün yetenekli öğrencilerin ve akranlarının çevre algıları bağımsız
değişkenlere göre (cinsiyet, doğa eğitimi alma ve en uzun süre yaşanılan
yerleşim yeri) incelenmiş ve anlamlı farklılığın olmadığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |