Research Article
BibTex RIS Cite

Ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarına yönelik mevcut durum analizi (Isparta OBM örneği)

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 131 - 146, 01.12.2020
https://doi.org/10.17568/ogmoad.692363

Abstract

Bu çalışmada mevcut üstünlükler, zayıflıklar, fırsatlar ve tehditler ortaya konularak, Isparta Orman Bölge Müdürlüğündeki (OBM’deki) ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesi ve önceliklendirilmesi işlemi gerçekleştirilmiştir. Böylece bu alandaki kitle iletişim araçlarının geliştirilmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Araştırmanın ana amacı; Isparta OBM’de ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesine yönelik üstünlükleri, zayıflıkları, fırsatları ve tehditleri ortaya koymaktır. Diğer amaçlar ise araştırma alanında kitle iletişim araçları konusundaki mevcut yapıyı incelemek, kitle iletişim araçlarına yönelik potansiyelleri ve kısıtları belirlemek ve buna yönelik mevcut yapıyı iyileştirebilmek için öneriler geliştirmektir. Araştırmada SWOT (Üstünlükler, Zayıflıklar, Fırsatlar ve Tehditler) çözümlemeleri ile Çok Kriterli Karar Verme (ÇKKV) tekniklerini bir araya getiren bir melez teknik olan R’WOT (Ranking Tekniği + SWOT Çözümlemeleri + Doğrusal Kombinasyon Tekniği) tekniği kullanılmıştır. Bu teknik SWOT gruplarının ve her bir SWOT grubu içindeki SWOT faktörlerine ait önceliklerin ve önem sırasının belirlenmesinde, Sıralama tekniği ve Doğrusal Kombinasyon tekniğini birlikte kullanan kombine bir yaklaşımdır. Kullanılan R’WOT tekniği, farklı karar verme durumları için uygun bir araçtır. Bu örnek uygulama çalışması da sunulan metodolojinin faydalılığını göstermiştir.

Supporting Institution

Orman Genel Müdürlüğü

Project Number

19.8501/2019-2020

Thanks

Katılımcı bir yaklaşım benimsenerek gerçekleştirilen bu çalışmaya; Çocuklar, Sektör Uzmanları, STK’lar, Orman Köylüleri, Keresteciler ve Kamu Kurumları temsilcileri dahil olmuştur. Sıralanan bu ilgi gruplarıyla anket ve görüşmeler yapılmıştır. Tüm katılımcılara çalışmaya verdikleri destek için teşekkür ederiz.

References

  • Anonim, 2004. Ulusal ormancılık programı (2004-2023). TC Orman Bakanlığı, 90 sayfa, Ankara.
  • Anonim, 2014. Sürdürülebilir Orman Yönetimi, Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Kalkınma Bakanlığı, Onuncu Kalkınma Planı 2014-2018, 86 sayfa, Ankara.
  • Erol, S. Y., 2012. Çevre politikası aracı olarak eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları ve Akdeniz bölgesi için işlevsel önemi. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, Özel Sayı, s. 185-192, Kahramanmaraş.
  • Yılmaz, E., Alkan, S., Kayacan, A., Bayir, Y., 2020: Ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesi (Isparta OBM örneği). T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Sonuçlanan Proje Sonuç Raporu, 70 sayfa, Antalya.
  • OGM, 2008. Basın-halkla ilişkiler ve tanıtım büroları tamimi. Tamim No: 6552, Ankara.
  • OGM, 2016. Stratejik plan 2017-2021. 80 s., Ankara.
  • Sönmezler, G., 2008. Proje yönetimi yaklaşımıyla en iyi festival mekanı ve içeriğinin seçimi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Makine Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, 149 sayfa, İstanbul.
  • UNICEF, 1989: UNICEF’in Çocuk Haklarına Dair sözleşmesi. UNICEF Türkiye Milli Komitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E., 2006. R’WOT tekniği: arıcılık sektöründe katılımcı yaklaşım ile örnek bir uygulaması. T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın No: 274, DOA Yayın No: 40, Çeşitli Yayın No: 6, 93 sayfa, Tarsus.

Present situation analysis of effective mass media announcing forestry activities to the public (the case of Isparta RDF in Turkey)

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 131 - 146, 01.12.2020
https://doi.org/10.17568/ogmoad.692363

Abstract

In this study, the existing advantages, weaknesses, opportunities and threats were revealed, and the process of determining and prioritizing effective mass media that would announce the forestry activities in Isparta Forestry Regional Directorate (FRD) to the public was carried out. Thus, it was developed suggestions for the development of mass media in this field. The main purpose of this research is to explore the strengths, weaknesses, opportunities and threats for determining effective mass communication tools in Isparta FRD. The other purposes of this study are to review the current structure regarding mass communication tools, to identify the potentials and the constraints for mass media tools, and to recommend ways to improve the existing structure for them. In this research, it was used the R’WOT technique, which is a hybrid technique connecting Multiple Criteria Decision-Making Techniques (MCDM) to SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats) analysis. This technique is a combined approach utilizing Ranking Technique and Linear Combination Technique when assessing the priorities and the order of importance of SWOT groups and SWOT factors included within each SWOT group. Presented R’WOT Technique is suitable for a variety of different decision making situations. Also, this case study showed the usability of the presented method.

Project Number

19.8501/2019-2020

References

  • Anonim, 2004. Ulusal ormancılık programı (2004-2023). TC Orman Bakanlığı, 90 sayfa, Ankara.
  • Anonim, 2014. Sürdürülebilir Orman Yönetimi, Özel İhtisas Komisyonu Raporu. Kalkınma Bakanlığı, Onuncu Kalkınma Planı 2014-2018, 86 sayfa, Ankara.
  • Erol, S. Y., 2012. Çevre politikası aracı olarak eğitim ve bilinçlendirme çalışmaları ve Akdeniz bölgesi için işlevsel önemi. KSÜ Doğa Bilimleri Dergisi, Özel Sayı, s. 185-192, Kahramanmaraş.
  • Yılmaz, E., Alkan, S., Kayacan, A., Bayir, Y., 2020: Ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarının belirlenmesi (Isparta OBM örneği). T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı, Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü, Sonuçlanan Proje Sonuç Raporu, 70 sayfa, Antalya.
  • OGM, 2008. Basın-halkla ilişkiler ve tanıtım büroları tamimi. Tamim No: 6552, Ankara.
  • OGM, 2016. Stratejik plan 2017-2021. 80 s., Ankara.
  • Sönmezler, G., 2008. Proje yönetimi yaklaşımıyla en iyi festival mekanı ve içeriğinin seçimi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Makine Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü, 149 sayfa, İstanbul.
  • UNICEF, 1989: UNICEF’in Çocuk Haklarına Dair sözleşmesi. UNICEF Türkiye Milli Komitesi, Ankara.
  • Yılmaz, E., 2006. R’WOT tekniği: arıcılık sektöründe katılımcı yaklaşım ile örnek bir uygulaması. T.C. Çevre ve Orman Bakanlığı, Doğu Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın No: 274, DOA Yayın No: 40, Çeşitli Yayın No: 6, 93 sayfa, Tarsus.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Forest Industry Engineering
Journal Section Forest Management
Authors

Arif Kayacan This is me 0000-0001-6367-9477

Süleyman Alkan 0000-0001-8310-0047

Ersin Yılmaz 0000-0003-0631-4716

Yunus Bayir This is me 0000-0002-3083-4327

Uğur Alkan 0000-0003-0465-3554

Project Number 19.8501/2019-2020
Publication Date December 1, 2020
Submission Date February 21, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Kayacan, A., Alkan, S., Yılmaz, E., Bayir, Y., et al. (2020). Ormancılık çalışmalarını kamuoyuna duyuracak etkili kitle iletişim araçlarına yönelik mevcut durum analizi (Isparta OBM örneği). Ormancılık Araştırma Dergisi, 7(2), 131-146. https://doi.org/10.17568/ogmoad.692363
Creative Commons License
Turkish Journal of Forestry Research is licensed under a Creative Commons Attribution-NoDerivatives 4.0 International License.