Günümüzde özellikle turizm fakültelerinin sayısının hızla artması, bu kurumlar arasındaki rekabeti de artırmaktadır. Rekabette ve öğrenci tercihlerinde öne çıkmak isteyen turizm fakültelerinin kurumsal itibar düzeylerine özenle dikkat etmesi gerekmektedir. Kurumsal itibar bileşenlerinin öğrencilerin fakülte memnuniyetlerini ve fakülteyi başkalarına tavsiye etme davranışı üzerindeki etkisinin araştırıldığı bu çalışmada, Kastamonu Üniversitesi Turizm Fakültesinde eğitim gören 330 öğrenciden anket tekniği ile veriler toplanmış ve yapısal eşitlik modellemesiyle analizler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analiz sonuçlarına göre, kurumsal itibarı oluşturan, eğitim kalitesi, duygusal cazibe ve vizyoner liderlik bileşenlerinin öğrencilerin fakülte memnuniyetini ve fakültelerini başkalarına tavsiye etme davranışını pozitif bir şekilde etkilediği belirlenmiştir
Nowadays, the rapid increase in the number of tourism faculties raise
the competition among these institutions. Tourism faculties that want to come
to the forefront in their competition and students' preferences should pay
attention to their corporate reputation levels. The aim of this study is to examine the effect of corporate
reputation components on students faculty satisfaction and the behavior of
recommending a faculty to others. The data were collected from 330 students in
Kastamonu University, Tourism Faculty by way of questionnaire technique. And
structural equality model was employed for data analysis. The results reveal
that education quality, emotional attraction and visionary leadership which are
components of corporate reputation exert direct impact on the students'
satisfaction towards their faculties and
the behavior of recommending their faculties to others.
Corporate Reputation Components Satisfaction Recommendation Behavior Tourism Tourism Faculties
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2018 |
Submission Date | March 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 13 Issue: 2 |