Bu araştırma, velilerin ilköğretimde okuyan çocuklarının matematik eğitimlerine karşı yaklaşım ve katkıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesiamacıylayapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Eskişehir’de Osmangazi Üniversitesi öğretmenlik uygulama okullarından dört taııesindeki öğrencilerin velileri arasından rastlantısal biçimde seçilen 314 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğrenci velilerinin çocuklarının matematik eğitimine karşı yaklaşım ve katkılarım ölçmek için, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan Velilerin Matenıatik Eğitimine Katkısı Ölçeği ve bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi ve Varyans Analizinden yararlanılmışttr. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, matematik bilgi seviyesi, matematiğe karşı ilgi, gelir düzeyi ve ailede okuyan çocuk sayısı velileriıı çocuklarının matematik eğitimine katkılarıııı etkileyen faktörler olarak ortaya çıkarken, iş duruıııu değişkeninin bu konuda etken olmadığı belirlenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Submission Date | December 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 7 Issue: 1 |