Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.03.2006

Öz

Kaynakça

  • Alberta Education. (l996). Working Together in Mathematics Education Cırrrı'cıa'aı-ıı Standards Branch, Edmonton: Alberta.
  • Miller, R.C. (1990). “Discovering Mathematical Talent”, ERIC EC DIGEST E482, (ED 321487).
  • l’ezdek, K., Berry, T. ve Renno, P.A. (2002). Children’s Mathematics Achivement: The Role of Parents‘ Perceptions and Their Involvement in Homework. Journal (fg/Educational Psıı'e/ıelagy, 94 (3), 771-777.
  • Şişman, M. (2002). Eğia'ma'e Mükemmellik Arayışı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tocci, C.M. ve Engelhard, G. (1991). Achievement, Parental Support and Gender Differences in attitudes Toward Mathematics. Journal (J_f'Edııc'atı'onal Research, 84(5), 280-286.
  • Tutkun, Ö.F. ve Köksal, E.A. (2002). Okul—Aile işbirliğinde Yeni Yaklaşımlar. Eğitim Araşnrrmıları. 8, 216-224.
  • Veli Rehberi. (2004). Helping Your Child Learn Math. http:/(www.edugov.mb.ea/ks4/doe/parents/learn/maili.html
  • Wells, A.S. (1987). “Teacher, Principal and Parent Involvement in the Effective School.” ERIC, (ED 292941 ).
  • \Vimpelberg, R.K. ve diğer. (1989). Sensitivity to Context: The Past and Future of Effective Schools Research. Educational Admim'strattkm Quarterly, 25( l ), 82—107.

Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 1, - , 01.03.2006

Öz

Bu araştırma, velilerin ilköğretimde okuyan çocuklarının matematik eğitimlerine karşı yaklaşım ve katkıları ile bununla ilişkili olabilecek demografik değişkenler arasındaki ilişkinin belirlenmesiamacıylayapılmıştır. Araştırmanın örneklemini; Eskişehir’de Osmangazi Üniversitesi öğretmenlik uygulama okullarından dört taııesindeki öğrencilerin velileri arasından rastlantısal biçimde seçilen 314 kişi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında; öğrenci velilerinin çocuklarının matematik eğitimine karşı yaklaşım ve katkılarım ölçmek için, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan Velilerin Matenıatik Eğitimine Katkısı Ölçeği ve bir demografik bilgi formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin çözümlenmesinde, t-testi ve Varyans Analizinden yararlanılmışttr. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet, yaş, öğrenim durumu, matematik bilgi seviyesi, matematiğe karşı ilgi, gelir düzeyi ve ailede okuyan çocuk sayısı velileriıı çocuklarının matematik eğitimine katkılarıııı etkileyen faktörler olarak ortaya çıkarken, iş duruıııu değişkeninin bu konuda etken olmadığı belirlenmiştir

Kaynakça

  • Alberta Education. (l996). Working Together in Mathematics Education Cırrrı'cıa'aı-ıı Standards Branch, Edmonton: Alberta.
  • Miller, R.C. (1990). “Discovering Mathematical Talent”, ERIC EC DIGEST E482, (ED 321487).
  • l’ezdek, K., Berry, T. ve Renno, P.A. (2002). Children’s Mathematics Achivement: The Role of Parents‘ Perceptions and Their Involvement in Homework. Journal (fg/Educational Psıı'e/ıelagy, 94 (3), 771-777.
  • Şişman, M. (2002). Eğia'ma'e Mükemmellik Arayışı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Tocci, C.M. ve Engelhard, G. (1991). Achievement, Parental Support and Gender Differences in attitudes Toward Mathematics. Journal (J_f'Edııc'atı'onal Research, 84(5), 280-286.
  • Tutkun, Ö.F. ve Köksal, E.A. (2002). Okul—Aile işbirliğinde Yeni Yaklaşımlar. Eğitim Araşnrrmıları. 8, 216-224.
  • Veli Rehberi. (2004). Helping Your Child Learn Math. http:/(www.edugov.mb.ea/ks4/doe/parents/learn/maili.html
  • Wells, A.S. (1987). “Teacher, Principal and Parent Involvement in the Effective School.” ERIC, (ED 292941 ).
  • \Vimpelberg, R.K. ve diğer. (1989). Sensitivity to Context: The Past and Future of Effective Schools Research. Educational Admim'strattkm Quarterly, 25( l ), 82—107.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Yenilmez Bu kişi benim

M. Naci Özer Ve Zeki Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yenilmez, K., & Yıldız, M. N. Ö. V. Z. (2006). Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(1).
AMA Yenilmez K, Yıldız MNÖVZ. Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Mart 2006;7(1).
Chicago Yenilmez, Kürşat, ve M. Naci Özer Ve Zeki Yıldız. “Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım Ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, sy. 1 (Mart 2006).
EndNote Yenilmez K, Yıldız MNÖVZ (01 Mart 2006) Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 1
IEEE K. Yenilmez ve M. N. Ö. V. Z. Yıldız, “Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 1, 2006.
ISNAD Yenilmez, Kürşat - Yıldız, M. Naci Özer Ve Zeki. “Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım Ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/1 (Mart 2006).
JAMA Yenilmez K, Yıldız MNÖVZ. Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;7.
MLA Yenilmez, Kürşat ve M. Naci Özer Ve Zeki Yıldız. “Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım Ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 1, 2006.
Vancouver Yenilmez K, Yıldız MNÖVZ. Velilerin Çocuklarının Matematik Eğitimine Karşı Yaklaşım ve Katkılarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;7(1).