Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 2, - , 01.06.2006

Öz

Kaynakça

  • Akbaba, S. ( 1997). Ortaöğretim Okullarının Örgüt Sağlıgı: Bola İli Örneği. Ankara Üniversitesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara. 'l'iiı'kiye.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusuııu Yenmek, Kurum ve Uı'gnlıiiııtidtı Eğitim Biliıııiei'i Bengisi, l (l), 59—70.
  • Bander, R.S. ve Betz. NE. (1981). The Relationship of Sex and Sex Role to Trait and Situationally Specific Anxiety Types. Journal of Research in Persona/ftv. 15. 312-322.
  • Bekdemir, M., Işık. A. ve Çıkılı, Y. (2004). Matematik Kaygısını Oluşturan vc Artıran Öğretmen Davranışları ve Çözüm Yolları, Eğitim Ai'ti.ş*tirınninri Dergisi. 16. 88—94.
  • Brady, I’. ve Bowd, A. (2005). Mathematics Anxiety. Prior Experience and Confidence to Teach Mathematics Among Prc-servicc Education Students, Herc/tent find nine/ting: Themii' and Practice, 11(1), 37— 46.
  • Byrd, P. ( 1982). A Descriptive Study ol' Mathematics Anxiety: It's Nature and Antecedents, indiana University (Unpublished doctoral dissertation), Bloomington.
  • Cornell, C. (1999). l hate math I couldn’t learn it, and I can’t teach itl, Child/moti Education, 75(4), 225-231.
  • Dikici, R. ve İşleyen, T. (2003). Bağıntı ve Fonksiyon Konusundaki Öğrenme Güçlülderinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Kns'tntnonn Eğitim Dergisi, 1 1(2), 105-1 16.
  • Dreger, R.M. ve Aiken LR. (1957). The identification ofnumbcr anxiety in a college population.]. Educ. Raj-Tirol, 48, 344-351.
  • Erci, E. (1989), Prevalence and Correlates of Math Anxiety in Turkish High School Students, Boğaziçi University (Unpublished doctoral dissertation), istanbul. Turkey.
  • Faust, M. W. (1992). Analysis of Physiological Reactivity in Mathematics Anxiety. Bowling Green State University (Unpublished doctoral dissertation), Bowling Green, OH.
  • Frary, R. ve Ling, J. (1983). A Factor-Analytic ofMathematics Anxiety. Education and P.s;t-’clmiogicn1 Measurement, 43. 965—993.
  • Hembre, R. ( 1990). The Nature, Effects, and Relicfof Mathematics Anxiety. .Imn'mn‘Şn‘ reseıiı'cl'i in Mathematics Education, 21, 33- 46.
  • '1’ ""—’“ch 231 VUNİ“ WWF)

İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri

Yıl 2006, Cilt: 7 Sayı: 2, - , 01.06.2006

Öz

Bu araştırma. 5. ve 6. sınıf öğreı'ıeilerinin ve velilerinin matematiğe ilişkin kaygı düzeylerini ve bunlar arasındaki ilişkileri belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ayrıca öğrenci ve velilerin matematik kaygı düzeylerinin demografik bazı değişkenler açısından farklılaşır) iaı'klılasmadığı araştırılmıştır. Araştırmanın örneklcmi: Eskişehir ili Alpu ilçesindeki ilköğretim 5. ve 6. sınıflarda öğrenim gören öğrenciler arasından rastlantısal olarak seçilmiş toplam 171 öğrenci ile bunların velilerinden oluşmaktadır. Öğrencilerin matematik kaygı düzeylerinin belirlenmesi aşamasında, Erol ( l 989) tarafından "Maili Anxiety Rating Scale (MARS-A)" adlı ölçekten Türk kültüriine adapte edilmiş olan "Matematik Kaygısı Ölçeği“ kullanılmıştır. Velilerin matematik kaygı düzeylerini belirlemek aıııacıyla araştırmacılar tarafından ayrıea “"Veli Matematik Kaygısı” ölçeği geliştirilmiştir. Toplanan veriler tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yardımıyla analiz edilmiştir. Analizler sonucunda. Öğretici ve velilerin matematik kaygı düzeyleri arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucu elde edilmiştir

Kaynakça

  • Akbaba, S. ( 1997). Ortaöğretim Okullarının Örgüt Sağlıgı: Bola İli Örneği. Ankara Üniversitesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara. 'l'iiı'kiye.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik Korkusuııu Yenmek, Kurum ve Uı'gnlıiiııtidtı Eğitim Biliıııiei'i Bengisi, l (l), 59—70.
  • Bander, R.S. ve Betz. NE. (1981). The Relationship of Sex and Sex Role to Trait and Situationally Specific Anxiety Types. Journal of Research in Persona/ftv. 15. 312-322.
  • Bekdemir, M., Işık. A. ve Çıkılı, Y. (2004). Matematik Kaygısını Oluşturan vc Artıran Öğretmen Davranışları ve Çözüm Yolları, Eğitim Ai'ti.ş*tirınninri Dergisi. 16. 88—94.
  • Brady, I’. ve Bowd, A. (2005). Mathematics Anxiety. Prior Experience and Confidence to Teach Mathematics Among Prc-servicc Education Students, Herc/tent find nine/ting: Themii' and Practice, 11(1), 37— 46.
  • Byrd, P. ( 1982). A Descriptive Study ol' Mathematics Anxiety: It's Nature and Antecedents, indiana University (Unpublished doctoral dissertation), Bloomington.
  • Cornell, C. (1999). l hate math I couldn’t learn it, and I can’t teach itl, Child/moti Education, 75(4), 225-231.
  • Dikici, R. ve İşleyen, T. (2003). Bağıntı ve Fonksiyon Konusundaki Öğrenme Güçlülderinin Bazı Değişkenler Açısından incelenmesi. Kns'tntnonn Eğitim Dergisi, 1 1(2), 105-1 16.
  • Dreger, R.M. ve Aiken LR. (1957). The identification ofnumbcr anxiety in a college population.]. Educ. Raj-Tirol, 48, 344-351.
  • Erci, E. (1989), Prevalence and Correlates of Math Anxiety in Turkish High School Students, Boğaziçi University (Unpublished doctoral dissertation), istanbul. Turkey.
  • Faust, M. W. (1992). Analysis of Physiological Reactivity in Mathematics Anxiety. Bowling Green State University (Unpublished doctoral dissertation), Bowling Green, OH.
  • Frary, R. ve Ling, J. (1983). A Factor-Analytic ofMathematics Anxiety. Education and P.s;t-’clmiogicn1 Measurement, 43. 965—993.
  • Hembre, R. ( 1990). The Nature, Effects, and Relicfof Mathematics Anxiety. .Imn'mn‘Şn‘ reseıiı'cl'i in Mathematics Education, 21, 33- 46.
  • '1’ ""—’“ch 231 VUNİ“ WWF)
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kürşat Yenilmez Ve Pınar Midilli Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2006
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Midilli, K. Y. V. P. (2006). İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2).
AMA Midilli KYVP. İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2006;7(2).
Chicago Midilli, Kürşat Yenilmez Ve Pınar. “İlköğretim Öğrencileri Ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7, sy. 2 (Haziran 2006).
EndNote Midilli KYVP (01 Haziran 2006) İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7 2
IEEE K. Y. V. P. Midilli, “İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 2, 2006.
ISNAD Midilli, Kürşat Yenilmez Ve Pınar. “İlköğretim Öğrencileri Ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 7/2 (Haziran 2006).
JAMA Midilli KYVP. İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;7.
MLA Midilli, Kürşat Yenilmez Ve Pınar. “İlköğretim Öğrencileri Ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 7, sy. 2, 2006.
Vancouver Midilli KYVP. İlköğretim Öğrencileri ve Velilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2006;7(2).