BibTex RIS Cite

Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm

Year 2015, Volume: 16 Issue: 2, 1 - 12, 10.03.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.87504

Abstract

 

Özet

Bu yazı, modernizmin müzikteki tezahürünü, başta teknik olmak üzere pek çok bakımdan birbirinden ayrı düşen farklı modernist eğilimlere sahip erken iki akım -Empresyonizm ve Ekspresyo-nizm- merkezinde sunmayı amaçlıyor olsa da, Modernizm ve ona dair başat unsurların tanımını ve müzikte modernizmin ne za-man, neyi ifade ettiğinin detaylı biçimde örneklenerek farklı mo-dernist yaklaşımlar açısından nasıl görünür kılındığını koymuyor ortaya. Bu durum, yazının belirli bir çerçeve dâhilinde tutulmak istenmesinden ziyade, yazarların meseleye ve alana dair ortak ki-şisel eğilimlerinden kaynaklanıyor.

References

  • Adorno, Theodor, (2002). Essays on Music, California: University of California Press.
  • Behr, Shulamith & Jarman, Douglas & Fanning, David (1993). Expressionism reassessed. Manchester University Press, Manchester.
  • Crawford, John C. (John Charlton), (1993). Expressionism in Twentieth-Century Music, Ed. John C. Crawford, Dorothy L. Crawford, Bloomington: Indiana University Press.
  • Dunsby, Jonathan, (1992). Schoenberg: Pierrot Lunaire, Cambridge Music Handbooks, Cambridge University Press, s. 6.
  • Ferneyhough, Brian. (1989). "Speaking with tongues: Composing for the voice: a correspondence conversation." Contemporary Music Review 5.1, 155-183.
  • Knittel, K.M., (1995). Imitation, Individuality, and Illness: Behind Beethoven's 'Three Styles', Beethoven Forum, University of Nebraska Press, Vol. 4 Issue 1.
  • Kodály, Zoltán. (1969). "Selected Writings." Abstracts of Papers Read at the Annual Meeting. Vol. 1970.
  • Lara, Felipe De Souza. (2013). Translation and Perception of Extra-Musical Models in the Works of Tristan Murail. Diss. New York University.
  • Mesut Erdem Çöloğlu (2005). Çağdas Türk Bestecilerinin 20. Yy. Müziğinin Modernist Anlayışlarıyla Etkileşimi (Orkestra İçin Müzik), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, SBE, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Mimaroğlu, İlhan (1995). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Mitchell, Donald, (1993). The Language of Modern Music, Faber and Faber, London.
  • Newbould, Brian. (1985). "Schubert's Last Symphony." The Musical Times: 126-1707.
  • Roethel, H.K., (1961). Kandinsky: The Road to Abstraction, Blaue Reiter, Sergi Kataloğu, London: Marlborough.
  • Sachs, Curt (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi, çev. İlhan Usmanbaş, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Schoenberg, Arnold, (1911). Breslau Lecture on Die Glückliche Hand, Schoenberg/Kandinsky Letters, Universal, Vienna.
  • Sözen M., Tanyeli, U. (1996). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Webern, Anton, (1963). The Path to The New Music, Universal, London.
  • Worringer, Wilhelm, (1953). Abstraction and Emphaty, International Universities Press, New York.
  • Zekâ, Necmi, (2011). “Yeni Seksidir”, Sıcak Nal, Sayı: 7.
Year 2015, Volume: 16 Issue: 2, 1 - 12, 10.03.2016
https://doi.org/10.17494/ogusbd.87504

Abstract

References

  • Adorno, Theodor, (2002). Essays on Music, California: University of California Press.
  • Behr, Shulamith & Jarman, Douglas & Fanning, David (1993). Expressionism reassessed. Manchester University Press, Manchester.
  • Crawford, John C. (John Charlton), (1993). Expressionism in Twentieth-Century Music, Ed. John C. Crawford, Dorothy L. Crawford, Bloomington: Indiana University Press.
  • Dunsby, Jonathan, (1992). Schoenberg: Pierrot Lunaire, Cambridge Music Handbooks, Cambridge University Press, s. 6.
  • Ferneyhough, Brian. (1989). "Speaking with tongues: Composing for the voice: a correspondence conversation." Contemporary Music Review 5.1, 155-183.
  • Knittel, K.M., (1995). Imitation, Individuality, and Illness: Behind Beethoven's 'Three Styles', Beethoven Forum, University of Nebraska Press, Vol. 4 Issue 1.
  • Kodály, Zoltán. (1969). "Selected Writings." Abstracts of Papers Read at the Annual Meeting. Vol. 1970.
  • Lara, Felipe De Souza. (2013). Translation and Perception of Extra-Musical Models in the Works of Tristan Murail. Diss. New York University.
  • Mesut Erdem Çöloğlu (2005). Çağdas Türk Bestecilerinin 20. Yy. Müziğinin Modernist Anlayışlarıyla Etkileşimi (Orkestra İçin Müzik), Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, SBE, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Mimaroğlu, İlhan (1995). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul.
  • Mitchell, Donald, (1993). The Language of Modern Music, Faber and Faber, London.
  • Newbould, Brian. (1985). "Schubert's Last Symphony." The Musical Times: 126-1707.
  • Roethel, H.K., (1961). Kandinsky: The Road to Abstraction, Blaue Reiter, Sergi Kataloğu, London: Marlborough.
  • Sachs, Curt (1965). Kısa Dünya Musikisi Tarihi, çev. İlhan Usmanbaş, Milli Eğitim Basımevi, İstanbul.
  • Schoenberg, Arnold, (1911). Breslau Lecture on Die Glückliche Hand, Schoenberg/Kandinsky Letters, Universal, Vienna.
  • Sözen M., Tanyeli, U. (1996). Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • Webern, Anton, (1963). The Path to The New Music, Universal, London.
  • Worringer, Wilhelm, (1953). Abstraction and Emphaty, International Universities Press, New York.
  • Zekâ, Necmi, (2011). “Yeni Seksidir”, Sıcak Nal, Sayı: 7.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Z.gülçin Özkişi

Emre Dündar This is me

Publication Date March 10, 2016
Submission Date March 10, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 16 Issue: 2

Cite

APA Özkişi, Z., & Dündar, E. (2016). Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 1-12. https://doi.org/10.17494/ogusbd.87504
AMA Özkişi Z, Dündar E. Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. March 2016;16(2):1-12. doi:10.17494/ogusbd.87504
Chicago Özkişi, Z.gülçin, and Emre Dündar. “Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist Ve Ekspresyo-Nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik Ve Modernizm”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16, no. 2 (March 2016): 1-12. https://doi.org/10.17494/ogusbd.87504.
EndNote Özkişi Z, Dündar E (March 1, 2016) Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16 2 1–12.
IEEE Z. Özkişi and E. Dündar, “Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, pp. 1–12, 2016, doi: 10.17494/ogusbd.87504.
ISNAD Özkişi, Z.gülçin - Dündar, Emre. “Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist Ve Ekspresyo-Nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik Ve Modernizm”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 16/2 (March 2016), 1-12. https://doi.org/10.17494/ogusbd.87504.
JAMA Özkişi Z, Dündar E. Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;16:1–12.
MLA Özkişi, Z.gülçin and Emre Dündar. “Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist Ve Ekspresyo-Nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik Ve Modernizm”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 16, no. 2, 2016, pp. 1-12, doi:10.17494/ogusbd.87504.
Vancouver Özkişi Z, Dündar E. Farklı Modernist Eğilimler: Empresyonist ve Ekspresyo-nist Yaklaşımlar Çerçevesinde Müzik ve Modernizm. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2016;16(2):1-12.