Bu çalışmanın amacı, uzaktan öğrenenlere yönelik geliştirilen sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoların kullanımına ilişkin öğrenenlerin görüşlerinin alınması ve bu görüşlere bağlı olarak kullanılabilirlik, öğrenen memnuniyeti ve gereklilik düzeylerinin araştırılmasıdır. Araştırma kesitsel tarama çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmada 2393 öğrenenden anketle nicel veriler toplanmıştır. Bunun yanı sıra, öğrenme analitikleri, video altlarına eklenen puanlamalar ve hata bildirim verileri kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrenenler sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoları kolay kullanılabilir ve faydalı bulduklarını belirterek bu videoların etkili, verimli ve çekici öğrenme deneyimi yaşamalarına katkıda bulunduğunu söylemişlerdir. Ayrıca, araştırmada öğrenenlerin sorularla zenginleştirilmiş etkileşimli videoları kullanma konusunda memnuniyet düzeyleri yüksek bulunmuş olup, öğrenenler bu tür videoların yaygınlaştırılmasını istemektedirler.
Açık ve Uzaktan Öğrenme Uzaktan Eğitim Sorularla Zenginleştirilmiş Etkileşimli Video Öğrenen-İçerik Etkileşimi
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Submission Date | September 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 18 Issue: 2 |