Bu
çalışmada, okul yaşamında ulusal bayram günleri ile ilgili tören- lerin nasıl
düzenlendiği ve ilgili törenlerin amaçlarına ulaşma düzeyleri araş-tırılmıştır.
Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliş-tirilen 27
maddelik anket formu kullanılmıştır. Verilerin istatiksel çözümlen-mesinde SPSS
paket programı kullanılmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen verilere göre;
ilköğretim okullarında düzenlenen törenlere ilişkin öğretmen ve öğrenci
algıları arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Öğretmenler, söz konusu
törenlerin düzenlenme biçimlerini öğrencilere göre daha olumlu algılamaktadır.
Öğretmen ve öğrenciler, ulusal bayram törenlerini, zamansal ve mekansal
dönüşümün başarılamadığı, yönetmeliklerle belirlenen modelin yerel katkılarla
zenginleştirilemediği, öğrenci katılımcıların çocuksu ve oyun-su dünyasına
öykünmeyen, şenliksi doğası bulunmayan sıkıcı etkinlikler olarak algılamaktadır.
Ayrıca, öğretmen ve öğrenciler, ulusal bayram törenlerinde bir yenilenmeyi
gerekli görmektedirler.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2002 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2002 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Cilt: 3 Sayı: 1 |