Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER

Yıl 2002, Cilt: 3 Sayı: 1, 71 - 94, 01.06.2002

Öz

Bu
çalışmada, okul yaşamında ulusal bayram günleri ile ilgili tören- lerin nasıl
düzenlendiği ve ilgili törenlerin amaçlarına ulaşma düzeyleri araş-tırılmıştır.
Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliş-tirilen 27
maddelik anket formu kullanılmıştır. Verilerin istatiksel çözümlen-mesinde SPSS
paket programı kullanılmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen verilere göre;
ilköğretim okullarında düzenlenen törenlere ilişkin öğretmen ve öğrenci
algıları arasında anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. Öğretmenler, söz konusu
törenlerin düzenlenme biçimlerini öğrencilere göre daha olumlu algılamaktadır.
Öğretmen ve öğrenciler, ulusal bayram törenlerini, zamansal ve mekansal
dönüşümün başarılamadığı, yönetmeliklerle belirlenen modelin yerel katkılarla
zenginleştirilemediği, öğrenci katılımcıların çocuksu ve oyun-su dünyasına
öykünmeyen, şenliksi doğası bulunmayan sıkıcı etkinlikler olarak algılamaktadır.
Ayrıca, öğretmen ve öğrenciler, ulusal bayram törenlerinde bir yenilenmeyi
gerekli görmektedirler.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
  • Anderson, B. (1995). Hayali Cemaatler, Milliyetçiliğin Kökenleri ve Yayılması, (Çev. Savaşır İ.), İkinci Baskı, İstanbul: Metis Yayınları. Bauman, Z. (1994). Yasa Koyucular ve Yorumcular, (Çev. Atakay K.), İstanbul: Metis Yayınları. Bostancı, M. N. (1999). Milliyetçilik, Birinci Baskı, İstanbul: Doğan Yayıncılık. Bloch, M. (1989). The Past and Present in The Present, Ritual, History and Power: Selected Papers in Antropology, Londra: Athlone Press. Childe, V. G. (1974). Tarihte Neler Oldu?, (Çev. Şenel A.-Tuncay M.), Birinci Baskı, İstanbul: Odak Yayınları. D’aquili, E. (1985). Ceremonial Ritual and The Modulation of Aggression, Zygon: (c. 20), 1:21-31. Deal, T. – Kennedy, A. (1988). Corporote Cultures, Massachusetts, Addition Wesley Publishing. Hobsbawm, E. (1995). 1870’den Günümüze Milletler ve Milliyetçilik, “Program, Mit ve Gerçeklik”, (Çev. Akınhay, O.), İkinci Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Huizinga, J. (1995). Homo Ludens, Oyunun Toplumsal İşlevi Üzerine Bir Deneme, (Çev. Kılıçbay, M. A.), Birinci Baskı, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Kertzer, D. İ. (1988). Ritual, Politicies and Power, New Haven & London: Yale University Press. Öztürkmen, A. (1996). Milli Bayramlar: Şekli ve Hatırası-II, Toplumsal Tarih Dergisi 29 (10), 6-12. Rappaport, R. A. (1992). Folklore Cultural Performances and Popular Entartaintments; Ritual, New York: Oxford University Press. Smith, A. D. (1994). Milli Kimlik, (Çev. Şener, B. S.), Birinci Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Küçük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2002
Gönderilme Tarihi 15 Mart 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçük, M. (2002). OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(1), 71-94.
AMA Küçük M. OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2002;3(1):71-94.
Chicago Küçük, Murat. “OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 1 (Haziran 2002): 71-94.
EndNote Küçük M (01 Haziran 2002) OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3 1 71–94.
IEEE M. Küçük, “OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 1, ss. 71–94, 2002.
ISNAD Küçük, Murat. “OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3/1 (Haziran 2002), 71-94.
JAMA Küçük M. OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2002;3:71–94.
MLA Küçük, Murat. “OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 1, 2002, ss. 71-94.
Vancouver Küçük M. OKUL YAŞAMINDA TÖRENLER. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2002;3(1):71-94.