Bu araştırmanın amacı 2015,
2017 ve 2018 Hayat Bilgisi dersi öğretim programlarını programın yapısı ve
ögeleri açısından incelemektir. Çalışma nitel araştırma türünde olup veriler
doküman analizi tekniği ile elde edilmiştir. Hayat Bilgisi dersi öğretim programları;
programın ögeleri, program yapısı, öğretim programının amaçları, beceriler,
değerler, ölçme ve değerlendirme, uygulamada dikkat edilecek hususlar, üniteler
açısından değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre her üç program
amaçlara, becerilere, değerlere ve ölçme ve değerlendirme anlayışına sahiptir.
Ayrıca her üç programda 6 ünite
yer almaktadır. 2017 ve 2018 programlarında yer alan üniteler aynı olup 2015
programı ile farklılık göstermektedir. 2015 programı sonrası
programda ders koduna da yer verilmiştir. Ancak programın amaçlarında ve yer
verilen değerlerde sadeleştirmeye gidildiği, becerilerin ise genel olarak aynı
kaldığı ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 25, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |