Günümüzde e-öğrenmenin eğitimin her kademesinde
yaygınlaşması ile birlikte video derslerin kullanım oranı da artış göstermekte
ve bu derslerin niteliği üzerine çalışmalar yaygınlaşmaktadır. Bu çalışmada
videolardaki iletişim unsurlarının öğrenmeyi etkileyip etkilemediği sorunsalı
üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda e-öğrenme ortamlarında sunulan video
derslerdeki sözsüz iletişim becerilerinin öğrenci bağlılığına etkisi
araştırılmıştır. Çalışmada, yarı-deneysel desen kapsamında son test kontrol
gruplu model kullanılmıştır. Yaşar Üniversitesi’nde öğrenim gören 173
öğrenciden elde edilen veriler SPSS programı ile frekans, ortalama değer,
yüzde, standart sapma, hesaplarına, karışık desenler için iki faktörlü varyans
analizine (ANOVA), ilişkisiz örneklemler için t-testine tabi tutulmuştur.
Çalışma sonucunda sözsüz iletişim becerilerinin kullanılması ile öğrenci
bağlığının olumlu yönde farklılaştığı bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 |