Research Article
BibTex RIS Cite

5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi

Year 2019, Volume: 20 , 1249 - 1262, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.555475

Abstract



Bu araştırma 5. sınıf Türkçe
ders kitabının toplumsal cinsiyet açısından ele alınmasını amaçlamaktadır.
Araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi metoduyla
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 5. sınıf Türkçe ders kitabı metinleri oluşturmaktadır.
5. sınıf Türkçe ders kitabının toplumsal cinsiyet açısından ele alınmasını
amaçlayan bu araştırmada toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik
(frekans(f), yüzde(%)) analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Türkçe
ders kitabı toplumsal cinsiyet açısından incelenerek erkek cinsiyetinin kız
cinsiyetine oranla daha ağırlıkta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.



References

  • Ayhan, Y. (2010). İlköğretim 5. sınıf türkçe ders kitabı resimlerinin biçim ve içerik açısından 11 yaş grubuna uygunluğu ve aynı yaş grubu öğrencilerinin yaptığı resimlerle karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çeçen, A. (2016). Türkçe ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, Malatya. Çınar, E.(2013). Ortaokul türkçe ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Gümüşoğlu, F.(2008). Ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul. Kırbaşoğlu, L. Ve Eyüp B. (2011). İlköğretim Türkçe ders kitaplarında ortaya çıkan toplumsal cinsiyet rolleri üzerine bir inceleme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2/3, 129-148. Özaydınlık, K. (2014). Toplumsal cinsiyet temelinde Türkiye’de kadın ve eğitim. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 94. Ülper, H.(2010). Türkçe ders kitabı çözümlemeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Yeşil, F. (2014). Ortaokul Türkçe ders kitaplarında cinsiyet ifadeleri ve toplumsal cinsiyet rolleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilim Enstitüsü, Afyonkarahisar.
Year 2019, Volume: 20 , 1249 - 1262, 05.04.2019
https://doi.org/10.17494/ogusbd.555475

Abstract

References

  • Ayhan, Y. (2010). İlköğretim 5. sınıf türkçe ders kitabı resimlerinin biçim ve içerik açısından 11 yaş grubuna uygunluğu ve aynı yaş grubu öğrencilerinin yaptığı resimlerle karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Çeçen, A. (2016). Türkçe ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü, Malatya. Çınar, E.(2013). Ortaokul türkçe ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli. Gümüşoğlu, F.(2008). Ders kitaplarında toplumsal cinsiyet. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul. Kırbaşoğlu, L. Ve Eyüp B. (2011). İlköğretim Türkçe ders kitaplarında ortaya çıkan toplumsal cinsiyet rolleri üzerine bir inceleme. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2/3, 129-148. Özaydınlık, K. (2014). Toplumsal cinsiyet temelinde Türkiye’de kadın ve eğitim. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 33, 94. Ülper, H.(2010). Türkçe ders kitabı çözümlemeleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Yeşil, F. (2014). Ortaokul Türkçe ders kitaplarında cinsiyet ifadeleri ve toplumsal cinsiyet rolleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Yorgancı, F. (2008). İlköğretim ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rollerinin inşası. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilim Enstitüsü, Afyonkarahisar.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sinem Satılmış 0000-0001-8054-2069

Publication Date April 5, 2019
Submission Date October 27, 2018
Published in Issue Year 2019 Volume: 20

Cite

APA Satılmış, S. (2019). 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, 1249-1262. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555475
AMA Satılmış S. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. April 2019;20:1249-1262. doi:10.17494/ogusbd.555475
Chicago Satılmış, Sinem. “5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, April (April 2019): 1249-62. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555475.
EndNote Satılmış S (April 1, 2019) 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 1249–1262.
IEEE S. Satılmış, “5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi”, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 20, pp. 1249–1262, 2019, doi: 10.17494/ogusbd.555475.
ISNAD Satılmış, Sinem. “5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20 (April 2019), 1249-1262. https://doi.org/10.17494/ogusbd.555475.
JAMA Satılmış S. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1249–1262.
MLA Satılmış, Sinem. “5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi”. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol. 20, 2019, pp. 1249-62, doi:10.17494/ogusbd.555475.
Vancouver Satılmış S. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019;20:1249-62.