Bu araştırma 5. sınıf Türkçe
ders kitabının toplumsal cinsiyet açısından ele alınmasını amaçlamaktadır.
Araştırma, betimsel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi metoduyla
yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini 5. sınıf Türkçe ders kitabı metinleri oluşturmaktadır.
5. sınıf Türkçe ders kitabının toplumsal cinsiyet açısından ele alınmasını
amaçlayan bu araştırmada toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik
(frekans(f), yüzde(%)) analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda Türkçe
ders kitabı toplumsal cinsiyet açısından incelenerek erkek cinsiyetinin kız
cinsiyetine oranla daha ağırlıkta olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 27, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |