Bu araştırmada, Pedagojik Formasyon programına kayıtlı aday
öğretmenlerinin program kapsamında verilen seçmeli Karakter ve Değer Eğitimi
dersinden elde etmiş oldukları kazanımları ile ilgili görüşlerini elde etmek
amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel
araştırma anlayışına dayalı durum çalışması yöntemine göre desenlenmiştir. 52
öğretmen adayı amaçlı örneklem belirleme yöntemine göre belirlenmiştir.
Araştırmada veriler, ‘açık uçlu form’
veri toplama aracı ile toplanmıştır. Veriler, analiz edilmiştir. Sonuçlar 5
tema altında toplanmıştır. Bu temalar; Ders
boyutunda kazanımlar, Değerler boyutunda kazanımlar, Kavramlar boyutunda
kazanımlar, Kişisel gelişim boyutunda kazanımlar Farkındalık boyutunda
kazanımlar şeklindedir. Araştırmanın
sonuçlarına göre; ders boyutunda içerik, yöntem ve değerlendirme; değerler
boyutunda ise, saygı duyma, empati, değer verme; kavramlar boyutunda, değer ve
karakter kavramları; kişisel gelişim boyutunda ön yargılardan kurtulma, bakış
açısını değiştirme kazanımlarını elde ettiklerini söylemişlerdir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | October 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |