Turizm hareketliliği yıldan yıla giderek artmaktadır. Ülkeler, bölgeler ve destinasyonlar artan imkanlar doğrultusunda rekabet içine girmiş ve daha fazla ziyaretçi için çeşitli yollar denemektedir. Tanıtım faaliyetleri bir ülkenin ya da destinasyonun ziyaretçi sayılarını arttırmasında oldukça önemlidir. Sadece tanıtım faaliyetleri yeterli olmamakta aynı zamanda ülkelerin turizm politikaları hizmet kaynaklarının yaratılması ve olanaklarının arttırılmasını sağlayarak daha çok ziyaretçi gelmesini sağlayabilmektedir. Bu kapsamda dünyada en çok ziyaretçi gelen ülkelerden birisi olan Fransa ile Türkiye’nin turizm tanıtım ve stratejileri doküman analizi tekniğinden yararlanılarak incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda Fransa’nın turizmden yüksek gelir elde etmesindeki en onemli nedeninin başarılı bir tanıtım örgütlenme yapısı ve etkin tanıtım stratejileri olduğu ortaya çıkmaktadır. Ek olarak Fransa’nın turizm hizmetlerine Türkiye’ye göre oldukça yüksek pay ayırdığı, turizm organizasyon şeması kapsamında ulusal, bölgesel ve yerel düzeyde her kesimi dahil etmesi ve turistlerin ülkeye daha rahat giriş yapmasını sağlayacak çabalar göstermesi olduğu sonucuna varılmıştır.
Tourism activity is increasing year by year. Countries, regions and destinations have entered into competition in line with increasing opportunities and are trying various ways for more visitors. Promotional activities are very important in increasing the number of visitors of a country or destination. Not only promotional activities are not sufficient, but also tourism policies of countries can provide more visitors by creating service resources and increasing their opportunities. In this context, tourism promotion and strategies of France and Turkey, one of the most visited countries in the world, were examined by using the document analysis technique. As a result of the study, it is revealed that the most important reason for France's high income from tourism is a successful promotional organization structure and effective promotional strategies. In addition, it has been concluded that France allocates a very high share to tourism services compared to Turkey, that it includes all segments at the national, regionaland local level within the scope of the tourism organization chart, and that it makes efforts to ensure that tourists enter the country more easily.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Submission Date | October 30, 2022 |
Acceptance Date | March 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |