Bu makalenin amacı pandemi döneminde üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitim memnuniyetlerini etkilemesi muhtemel faktörleri keşfetmek ve bulgular doğrultusunda yükseköğretim kurumlarına uzaktan eğitimle ilgili öneriler sunmaktır. Çalışmada, Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi (ASBÜ) öğrencileri ile 22 Mayıs-6 Haziran tarihleri arasında yapılmış olan anket verileri kullanılmıştır. Genel olarak katılımcıların uzaktan eğitimden memnun olmadıkları ve baskın bir çoğunluğunun yüz yüze eğitimi farklı eğitim çıktıları yönünden uzaktan eğitime tercih ettikleri gösterilmiştir. Uzaktan eğitim konusundaki üniversite öğrencilerinin sahip olduğu negatif tutumun çeşitli fiziki, üniversite kaynaklı, psikolojik ve demografik faktörlerden kaynaklandığı gösterilmiştir. Fiziki faktörler (i) öğrencilerin elektronik cihaz ve (ii)İnternet erişimini kapsarken, üniversiteden kaynaklı faktörler (i) kurumsal iletişim yeterliliği, (ii) eğitime ayrılan süre, (iii) senkron/asenkron ders metodu uygulamaları ve (iv) online sınav uygulamalarından kaynaklı not adaletsizliği algısı olarak ortaya çıkmıştır. Psikolojik faktörler ise, (i)hastalık teşhisi ve hastalığa yakalanma riski, (ii) karantina uygulamaları sonucu artan hane halkı sayısı ve eviçi anlaşmazlıklar, (iii) uyku problemi ve gıda sıkıntısı endişesi olarak sıralanmıştır. Her bir faktörle ilgili bulgularveri görselleştirmesi ile betimleyici bir şekilde sunulmuştur. Bulgular doğrultusunda yükseköğretim ve ilgili kamukurumlarına yönelik politika önerileri getirilmiştir.
The aim of this study is to explore potential factors that affect distance education satisfaction of university student and to establish according suggestions to higher education institutions. Through survey data collected from students of Social Sciences University of Ankara (ASBU) between May 22-June 6, 2020, it is found that participants’ satisfaction of distance education during the pandemic remains at moderately low levels. Participants also report that they prefer face-to-face education over distance education regarding different sub-categories of educational outcomes. This negative attitude towards distance education is found to be tied closely to physical, university-related, psychological, and demographic factors. Physical factors include (i) access to proper electonic device and its ownership and (ii) access to the Internet. University-related factors cover (i) communication with students, (ii) time dedicated to education, (iii) synchronicity of online lectures and (iv) the perception of unfair grading due to online exam applications. Pcsychological factors are examined through (i) COVID-19 diagnosis and infection risk (ii) within-household conflicts due to quarantine applications, and (iii) sleep problems and food insecurity. Findings lead to policy suggestions toward higher education institutions and related public entities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Submission Date | August 13, 2020 |
Acceptance Date | January 14, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |