Çalışmanın amacı, engelli turizm pazarını, sahip oldukları özellikler,
istekler ve beklentiler doğrultusunda, müşteri odaklı pazarlama karması
unsurları açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda engelli bireylerin
turizm ile olan ilişkilerinin daha iyi anlaşılması ve daha isabetli pazarlama çalışmalarının
gerçekleştirilebilmesi hedeflenmiştir. Çalışmada öncelikle engelli bireylerin
turizm ile olan ilişkileri ve pazarlama karması kavramı incelenmiş ardından konuya
ilişkin akademik çalışmalar ışığında bu pazar grubu, müşteri odaklı pazarlama
karması unsurlarının her biri için ayrı ayrı değerlendirilmiştir.
The
main aim of this research is analysing the disabled tourism market toward its
characteristics, demands and supplies in terms of customer oriented marketing
mix.To this end, the aim of the study is
to better understand the relationship between disabled tourists and tourism and
also realizing more optimal marketing
mix. At first, the terms of the relationship between disabled tourists and
tourism, and marketing mix were analysed and then this market segment was
examined for each marketing mix elements by using previous literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Economics |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 11, 2018 |
Submission Date | September 20, 2017 |
Acceptance Date | November 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 1 |
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.