Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Günümüz ve Gelecek Algısı: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma

Year 2019, Volume: 12 Issue: 3, 328 - 337, 20.07.2019
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.462023

Abstract

İnsanların
yaşam sürecinde davranışlarına yön veren en önemli konulardan birisi gelecek düşüncesidir.
Bireyi motive eden ve daha gayretli çalışmasını sağlayan faktörlerin ortaya
çıkarılması günümüz yönetici ve eğitimcilerinin ana uğraşları arasında yer
almaktadır. Bununla birlikte gelecekle ilgili olumsuz düşünceler, bireyin
kapasitesinin altında çaba göstermesine neden olmaktadır. Gelecek olgusu
gençlerin davranış, tutum ve kişiliklerinin oluşumu açısından önemli bir etkiye
sahiptir. Gençleri motive eden ve demoralize eden konular, fırsat ve tehdit
algılamaları bu açıdan değerlendirilmesi gereken konular arasında yer
almaktadır. Bu araştırmanın amacı işletme bölümü öğrencilerinin gelecek kaygı
ve beklentilerine ilişkin öne çıkardıkları kavram ve konuları tespit etmektir.
Araştırma kapsamında öğrencilerin gelecekle ilgili kaygı ve beklentilerine
yönelik açık uçlu sorulara yanıt aranarak verilen cevaplar İçerik Analizi
Yöntemi ile değerlendirmeye tabi tutulmuştur.

References

  • Altunışık, R., vd. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arık, N. & Seyhan, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamasında Teknoloji Bilgisi ve Gelecek Beklentilerinin Rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 7: 2218-2231.
  • Aydın, A. (2017). Genç İşsizliği Sorununun Almanya ve Türkiye Mesleki Eğitim Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Sosyal Güvence Dergisi (6), 11, 1-23.
  • Bakır, N. O. vd. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Memnuniyet Oluşturan Unsurların Saptanması: Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri ile Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 38, Sayı 1: 93-125.
  • Bayraktar, S. & İncekara, A. (2013). Türkiye’nin Genç İşsizlik Profili, Çalışma İlişkileri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1: 15-38.
  • Çağlar, M., Dinçyürek S., & Arsan N. (2012).Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygılarının Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 106-116.
  • Dündar, S., Yapıcı, Ş., & Topçu, B. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Bazı Kişilik Özelliklerine Göre Sınav Kaygısının İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1: 171-186.
  • Göktolga, O., & Batar H. (2017). Gençlerin Toplumsal, Kültürel ve Siyasal Hayata Katılımı: Malatya Kent Konseyi Gençlik Meclisi Örneği, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 5, (13), 39-51.
  • Kaya, M., & Göktolga, Z. G. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Beklentisinin Yapısal Eşitlik Modeli ve Chaid Analizi ile Belirlenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, I, 127-139
  • Kara, D. (2009). Eğitim-Öğretim Yaşantısında Stres Yaratan Faktörler ve Aile Özelliklerine Göre Öğrencilerin Stresle Başa çıkma Davranışlarının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22), 255-263.
  • Kula, K. Ş. & Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 227-242.
  • Özdemir, A. (2013). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Tunalı, S., & Kiraz, E. (2017). Gelecek Üzerine Araştırma Yapma Yöntemlerinin Eğitim Araştırmalarında Kullanılması. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31, 2: 41-54.
  • Yavuzer H., (2005). Günümüz Gençliğinin Gelecek Beklentileri, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, 93-103
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., A., vd. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), 16-26.
  • YÖK (2018). Yükseköğretim Kurulu 2018 Yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı Yerleştirme Sonuçları Raporu Retrieved September 15 http://yok.gov.tr/documents/10279/38728479/2018+YKS+Yerle%C5%9Ftirme+Sonu%C3%A7lar%C4%B1%20Raporu/, Erişim Tarihi: 15.09.2018 Zencirkıran, M., (2017). Gençlik ve Kuşaklar: Kuşaklara Göre Gençliğin Değer ve Davranışları, Davranış Bilimleri. Bursa: Dora Basım Yayın.

Perceptions on Today and Future of University Students: A Research on Students of Business Administration

Year 2019, Volume: 12 Issue: 3, 328 - 337, 20.07.2019
https://doi.org/10.25287/ohuiibf.462023

Abstract










One of the most important issues that
directed people's behaviour is their future thinking in their lifetime. It is
among the main challenges of today's managers and educators that identifying
factors that motivate and work individuals more diligently. At the same time
negative thoughts about the future causes to work under the capacity of the
individual. The future has a significant impact on the formation of behaviour,
attitudes and personalities of young people. In this respect issues that
motivate and demoralize, opportunities and threat perceptions are among the
issues of young people to be evaluated. The purpose of this study is to expose
the concepts and issue about they care about the future fear and expectations
of department of business administration students. In this study search for
answers with open-ended questions about the future fear and expectations of
students, answers evaluated by the Content Analysis Method. At the end of the
research the greatest concern of the students is the phenomenon of unemployment
for the future however, paradoxically, the expectations of the future were
found to be quite high and positive. At the same time, today it was determined
that the most important supporters of the youth were the families against the
problems and sources of stress.

References

  • Altunışık, R., vd. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı. Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Arık, N. & Seyhan, B. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Kariyer Planlamasında Teknoloji Bilgisi ve Gelecek Beklentilerinin Rolü. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, Cilt: 5, Sayı: 7: 2218-2231.
  • Aydın, A. (2017). Genç İşsizliği Sorununun Almanya ve Türkiye Mesleki Eğitim Sistemi Çerçevesinde Değerlendirilmesi, Sosyal Güvence Dergisi (6), 11, 1-23.
  • Bakır, N. O. vd. (2016). Üniversite Öğrencilerinde Memnuniyet Oluşturan Unsurların Saptanması: Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğrencileri ile Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 38, Sayı 1: 93-125.
  • Bayraktar, S. & İncekara, A. (2013). Türkiye’nin Genç İşsizlik Profili, Çalışma İlişkileri Dergisi, Cilt 4, Sayı 1: 15-38.
  • Çağlar, M., Dinçyürek S., & Arsan N. (2012).Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Kaygılarının Analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 106-116.
  • Dündar, S., Yapıcı, Ş., & Topçu, B. (2008). Üniversite Öğrencilerinin Bazı Kişilik Özelliklerine Göre Sınav Kaygısının İncelenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 28, Sayı 1: 171-186.
  • Göktolga, O., & Batar H. (2017). Gençlerin Toplumsal, Kültürel ve Siyasal Hayata Katılımı: Malatya Kent Konseyi Gençlik Meclisi Örneği, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 5, (13), 39-51.
  • Kaya, M., & Göktolga, Z. G. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Beklentisinin Yapısal Eşitlik Modeli ve Chaid Analizi ile Belirlenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Öğrencilerine Yönelik Bir Uygulama, Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, I, 127-139
  • Kara, D. (2009). Eğitim-Öğretim Yaşantısında Stres Yaratan Faktörler ve Aile Özelliklerine Göre Öğrencilerin Stresle Başa çıkma Davranışlarının İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (22), 255-263.
  • Kula, K. Ş. & Saraç, T. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13 (33), 227-242.
  • Özdemir, A. (2013). Yönetim Biliminde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Tunalı, S., & Kiraz, E. (2017). Gelecek Üzerine Araştırma Yapma Yöntemlerinin Eğitim Araştırmalarında Kullanılması. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31, 2: 41-54.
  • Yavuzer H., (2005). Günümüz Gençliğinin Gelecek Beklentileri, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, 93-103
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, İ., A., vd. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4 (4), 16-26.
  • YÖK (2018). Yükseköğretim Kurulu 2018 Yılı Yükseköğretim Kurumları Sınavı Yerleştirme Sonuçları Raporu Retrieved September 15 http://yok.gov.tr/documents/10279/38728479/2018+YKS+Yerle%C5%9Ftirme+Sonu%C3%A7lar%C4%B1%20Raporu/, Erişim Tarihi: 15.09.2018 Zencirkıran, M., (2017). Gençlik ve Kuşaklar: Kuşaklara Göre Gençliğin Değer ve Davranışları, Davranış Bilimleri. Bursa: Dora Basım Yayın.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Oğuzhan Aytar 0000-0003-3799-0952

Şerife Soylu This is me 0000-0003-2960-2606

Publication Date July 20, 2019
Submission Date September 20, 2018
Acceptance Date August 1, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 12 Issue: 3

Cite

APA Aytar, O., & Soylu, Ş. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Günümüz ve Gelecek Algısı: İşletme Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 12(3), 328-337. https://doi.org/10.25287/ohuiibf.462023

Creative Commons Lisansı
Ömer Halisdemir Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakültesi Dergisi (OHUIIBF) is licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial-Pseudonymity License 4.0 international license.