Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 80 - 92, 31.10.2019

Abstract

References

  • Abbitt, J. T., & Klett, M. D. (2007). Identifying influences on attitudes and self-efficacy beliefs towards technology integration among pre-service educators. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 6(1), 28–42.
  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar öz-yeterlik algısı. D. Deryakulu (Ed.), Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler (1–32). Ankara: Maya Akademi.
  • Akgün, Ö., Topal, M. & Duman, İ. (2017). Lise öğretmenlerine yönelik eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik inançları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1–14.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz Soylu, M. & Çağlar, M. (2010). Üniversite öğrencileri için “Sayısal Yetkinlik Ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 10–19.
  • Balay, R., Kaya, A., & Çevik, M. N. (2014). Öğretmenlerin internete yönelik tutumları ve eğitsel internet kullanım öz–yeterlik inanç düzeyleri. Dergi Karadeniz, 6(23), 16–31. Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(2), 35–51.
  • Brinkerhoff, J. D. (2006). Effects of a long-duration, professional development academy on technology skills, computer self-efficacy, and technology integration beliefs and practices. Journal of Research on Technology in Education, 39(1), 22–43.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayını.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995a). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS Quarterly, 19(2), 189–211.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995b). Application of social cognitive theory to training for computer skills. Information Systems Research, 6(2), 118–143.
  • Çoklar, A. N., & Odabaşı, H. F. (2009). Educational technology standards scale (ETSS): A study of reliability and validity for Turkish preservice teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 25(4), 135–142.
  • Durmuş, A., & Başparmak, U. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ve problemli internet kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 49–67.
  • Dursun, F. (2016). Formasyon programından mezun öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz yeterlik inançları ve çağdaş öğretmen niteliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 423–440.
  • Eroğlu, A., Ünlü, H., Eroğlu, İ., & Yılmaz, B. (2011). Beden eğitimi öğretmeni ve beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 132–135.
  • Fatih Project (n.d.) Project Information. Retrieved from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ .
  • Glassman, M., & Kang, M. (2012). Intelligence in the Internet age: The emergence and evolution of Open Source Intelligence (OSINT). Computers in Human Behavior, 28(2), 673–682.
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223–252.
  • Internet World Stats (n.d.) Usage and population statistics. Retrieved from www.internetworldstats.com.
  • ISTE, (2017). National educational standards for educators. Retrieved July 21, 2017 from https://www.iste.org/standards/for-educators
  • Johnson, L., Smith, R., Willis, H., Levine, A., & Haywood, K. (2011). The 2011 Horizon Report. Austin, TX: The New Media Consortium. In International Conference on Educational Data Mining. Montréal, Québec, Canada (pp. 38–70).
  • Kahraman, S., Yılmaz, Z. A., Erkol, M., & Yalçın, S. A. (2013). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlik inançlarının incelenmesi. İlköğretim Online, 12(4), 1000–1015.
  • Kabaran, H., Altıntaş, S., & Kabaran, G. G. (2016). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile akademik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-11.
  • Kaya, A., Balay, R., & Adıgüzel, R. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım becerileri ile bilgi edinme becerileri arasındaki ilişki düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 83–99.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11), 2–4 Şubat 2011, İnönü University, Malatya.
  • Kemph, N., & Grieve, R. (2014). Face-to-face or face-to-screen? Undergraduates' opinions and test performance in classroom vs. online learning. Frontiers in Psychology, 5, 1-1. Doi:10.3389/fpsyg.2014.01278
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98–105.
  • McCoy, C. (2010). Perceived self-efficacy and technology proficiency in undergraduate college students. Computers & Education, 55(4), 1614–1617.
  • MEB. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara. Retrieved April 4, 2018 from http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Oblinger, D. (2003). Boomers, gen-xers and millenials: Understanding the new students. Educause Review July/August, 37–47.
  • Pajares, F. (2006). Self-efficacy during childhood and adolescence. In F. Pajares ve T. Urdan (Ed.), Self-Efficacy Beliefs of Adolescents (339–367). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1–6.
  • Prensky, M. (2001b). Digital natives, digital immigrants part 2: Do they really think differently? On the Horizon, 9(6), 1–6.
  • Salanova, M., Grau, R. M., Cifre, E., & Llorens, S. (2000). Computer training, frequency of usage and burnout: The moderating role of computer self-efficacy. Computers in Human Behavior, 16(6), 575–590.
  • Schunk, D. H. (1987). Peer models and children’s behavioral change. Review of Educational Research, 57(2), 149–174.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel internet kullanım özyeterliği inançları ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 461–471.
  • Tapscott, D. (1999). Growing up digital: The rise of the Net generation. Education and Information Technologies, 4(2), 203–205.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. E. (2015a). Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik algılarının incelenmesi: Sakarya Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 343–364.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. E. (2015b). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencileri için hazırlanan eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterliğini geliştirme programının etkililiği. İlköğretim Online, 14(2), 697–712.
  • Torkzadeh, R., Pflughoeft, K., & Hall, L. (1999). Computer self-efficacy, training effectiveness and user attitudes: An empirical study. Behaviour & Information Technology, 18(4), 299–309.
  • Torkzadeh, G., & Van Dyke, T. P. (2002). Effects of training on Internet self-efficacy and computer user attitudes. Computers in Human Behavior, 18(5), 479–494. TUİK. (2017). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. Retrieved May 7, 2018 from http://www.tuik.gov.tr/HbPrint.do?id=24862
  • Tudhope, D., Binding, C., Jeffrey, S., May, K., & Vlachidis, A. (2011). A STELLAR role for knowledge organization systems in digital archaeology. Bulletin of the Association for Information Science and Technology, 37(4), 15–18.
  • Tuncer, M. ve Tanaş R. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 222–232.
  • TYÇÇ. (2011). Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi. Retrieved April 9, 2018 from http://tyyc.yok.gov.tr/ .
  • We Are Social, (2018). Global Digital Report 2018. Retrieved from https://digitalreport.wearesocial.com .
  • Yalın, H. I., Karadeniz, S., & Şahin, S. (2007). Barriers to information and communication technologies integration into elementary schools in Turkey. Journal of Applied Sciences, 7, 4036–4039.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., Anapa, P., & Ersoy, M. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey: Fırat University.
  • Yoldaş, C., & Argın, F. S. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 276–283.
  • Zhao, Y. (2007). Social studies teachers’ perspectives of technology integration. Journal of Technology and Teacher Education, 15(3), 311–333.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. In A. Bandura (Ed.), Self-Efficacy in Changing Societies (pp. 202–231). New York: Cambridge University Press.

Effects of Face To Face and E-Learning Trainings on Improving In-Service Teachers Educational Internet Use Self-Efficacy Beliefs

Year 2019, Volume: 6 Issue: 2, 80 - 92, 31.10.2019

Abstract

The study aimed to find out the effects of face to face and e-learning trainings for improving teachers’ educational Internet use self-efficacy beliefs (EIUSEB) and determine the suitable approaches to be used in the future to improve teachers’ EIUSEB. The sample consisted of 16 teachers from various disciplines — 8 teaching face-to-face and 8 teaching online who voluntarily participated and working in high schools affiliated to the Ministry of National Education (MoNE) in Turkey, Sakarya. This study had a pre-test-posttest matched control group quasi-experimental design within the subject limitation of the study. The “EIUSEB Scale for High School Teachers” developed by Akgün, Topal and Duman (2017) was used as the data collection instrument. Moreover, face-to-face interviews were conducted with the teachers participating in the experimental process. According to the results of the analysis, the both teaching approaches enhanced the self-efficacy beliefs of the participants to use the Internet in teaching and learning processes. However, the face-to-face training was found to be more preferable by the participants, to increase the participants’ EIUSEB gain scores more than the online training. During the interviews, the participants recommended that the professional development trainings should (1) be given in an informal structure, (2) be practice-oriented and (3) given during the school seminars, and that (4) the e-learning platform should be usable by mobile devices, and its content should be more video-based. It is also suggested that self-efficacy beliefs be seen as one of the indicators of quality in education for tapping into teachers’ Internet integration to teaching and learning processes.

References

  • Abbitt, J. T., & Klett, M. D. (2007). Identifying influences on attitudes and self-efficacy beliefs towards technology integration among pre-service educators. Electronic Journal for the Integration of Technology in Education, 6(1), 28–42.
  • Akgün, Ö. E. (2008). Bilgisayar öz-yeterlik algısı. D. Deryakulu (Ed.), Bilişim Teknolojileri Eğitiminde Sosyo-Psikolojik Değişkenler (1–32). Ankara: Maya Akademi.
  • Akgün, Ö., Topal, M. & Duman, İ. (2017). Lise öğretmenlerine yönelik eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik inançları ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 1–14.
  • Akkoyunlu, B., Yılmaz Soylu, M. & Çağlar, M. (2010). Üniversite öğrencileri için “Sayısal Yetkinlik Ölçeği” geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 10–19.
  • Balay, R., Kaya, A., & Çevik, M. N. (2014). Öğretmenlerin internete yönelik tutumları ve eğitsel internet kullanım öz–yeterlik inanç düzeyleri. Dergi Karadeniz, 6(23), 16–31. Bandura, A. (1997). Self-Efficacy: The exercise of control. New York: Freeman.
  • Baş, G. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 1(2), 35–51.
  • Brinkerhoff, J. D. (2006). Effects of a long-duration, professional development academy on technology skills, computer self-efficacy, and technology integration beliefs and practices. Journal of Research on Technology in Education, 39(1), 22–43.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A. (2014). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayını.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995a). Computer self-efficacy: Development of a measure and initial test. MIS Quarterly, 19(2), 189–211.
  • Compeau, D. R., & Higgins, C. A. (1995b). Application of social cognitive theory to training for computer skills. Information Systems Research, 6(2), 118–143.
  • Çoklar, A. N., & Odabaşı, H. F. (2009). Educational technology standards scale (ETSS): A study of reliability and validity for Turkish preservice teachers. Journal of Computing in Teacher Education, 25(4), 135–142.
  • Durmuş, A., & Başparmak, U. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ve problemli internet kullanım durumları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3), 49–67.
  • Dursun, F. (2016). Formasyon programından mezun öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz yeterlik inançları ve çağdaş öğretmen niteliklerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(9), 423–440.
  • Eroğlu, A., Ünlü, H., Eroğlu, İ., & Yılmaz, B. (2011). Beden eğitimi öğretmeni ve beden eğitimi öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik yeterliklerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 132–135.
  • Fatih Project (n.d.) Project Information. Retrieved from http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ .
  • Glassman, M., & Kang, M. (2012). Intelligence in the Internet age: The emergence and evolution of Open Source Intelligence (OSINT). Computers in Human Behavior, 28(2), 673–682.
  • Hew, K. F., & Brush, T. (2007). Integrating technology into K-12 teaching and learning: Current knowledge gaps and recommendations for future research. Educational Technology Research and Development, 55(3), 223–252.
  • Internet World Stats (n.d.) Usage and population statistics. Retrieved from www.internetworldstats.com.
  • ISTE, (2017). National educational standards for educators. Retrieved July 21, 2017 from https://www.iste.org/standards/for-educators
  • Johnson, L., Smith, R., Willis, H., Levine, A., & Haywood, K. (2011). The 2011 Horizon Report. Austin, TX: The New Media Consortium. In International Conference on Educational Data Mining. Montréal, Québec, Canada (pp. 38–70).
  • Kahraman, S., Yılmaz, Z. A., Erkol, M., & Yalçın, S. A. (2013). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımı öz yeterlik inançlarının incelenmesi. İlköğretim Online, 12(4), 1000–1015.
  • Kabaran, H., Altıntaş, S., & Kabaran, G. G. (2016). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançları ile akademik öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(1), 1-11.
  • Kaya, A., Balay, R., & Adıgüzel, R. (2014). Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanım becerileri ile bilgi edinme becerileri arasındaki ilişki düzeyi. Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 4(1), 83–99.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde FATİH projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. XIII. Akademik Bilişim Konferansı (AB11), 2–4 Şubat 2011, İnönü University, Malatya.
  • Kemph, N., & Grieve, R. (2014). Face-to-face or face-to-screen? Undergraduates' opinions and test performance in classroom vs. online learning. Frontiers in Psychology, 5, 1-1. Doi:10.3389/fpsyg.2014.01278
  • Kurbanoğlu, S., & Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmen adaylarına uygulanan bilgi okuryazarlığı programının etkililiği ve bilgi okuryazarlığı becerileri ile bilgisayar öz-yeterlik algısı arasındaki ilişki. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 98–105.
  • McCoy, C. (2010). Perceived self-efficacy and technology proficiency in undergraduate college students. Computers & Education, 55(4), 1614–1617.
  • MEB. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, Ankara. Retrieved April 4, 2018 from http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_12/11115355_YYRETMENLYK_MESLEYY_GENEL_YETERLYKLERY.pdf
  • Oblinger, D. (2003). Boomers, gen-xers and millenials: Understanding the new students. Educause Review July/August, 37–47.
  • Pajares, F. (2006). Self-efficacy during childhood and adolescence. In F. Pajares ve T. Urdan (Ed.), Self-Efficacy Beliefs of Adolescents (339–367). Greenwich, CT: Information Age Publishing.
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital immigrants. On the Horizon, 9(5), 1–6.
  • Prensky, M. (2001b). Digital natives, digital immigrants part 2: Do they really think differently? On the Horizon, 9(6), 1–6.
  • Salanova, M., Grau, R. M., Cifre, E., & Llorens, S. (2000). Computer training, frequency of usage and burnout: The moderating role of computer self-efficacy. Computers in Human Behavior, 16(6), 575–590.
  • Schunk, D. H. (1987). Peer models and children’s behavioral change. Review of Educational Research, 57(2), 149–174.
  • Şahin, İ. (2009). Eğitsel internet kullanım özyeterliği inançları ölçeğinin geçerliği ve güvenirliği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 461–471.
  • Tapscott, D. (1999). Growing up digital: The rise of the Net generation. Education and Information Technologies, 4(2), 203–205.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. E. (2015a). Eğitim fakültesinde okuyan öğretmen adaylarının eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterlik algılarının incelenmesi: Sakarya Üniversitesi örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1), 343–364.
  • Topal, M., & Akgün, Ö. E. (2015b). Eğitim fakültesi son sınıf öğrencileri için hazırlanan eğitim amaçlı internet kullanımı öz-yeterliğini geliştirme programının etkililiği. İlköğretim Online, 14(2), 697–712.
  • Torkzadeh, R., Pflughoeft, K., & Hall, L. (1999). Computer self-efficacy, training effectiveness and user attitudes: An empirical study. Behaviour & Information Technology, 18(4), 299–309.
  • Torkzadeh, G., & Van Dyke, T. P. (2002). Effects of training on Internet self-efficacy and computer user attitudes. Computers in Human Behavior, 18(5), 479–494. TUİK. (2017). Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması. Retrieved May 7, 2018 from http://www.tuik.gov.tr/HbPrint.do?id=24862
  • Tudhope, D., Binding, C., Jeffrey, S., May, K., & Vlachidis, A. (2011). A STELLAR role for knowledge organization systems in digital archaeology. Bulletin of the Association for Information Science and Technology, 37(4), 15–18.
  • Tuncer, M. ve Tanaş R. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin bilgisayar öz-yeterlik algılarının değerlendirilmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6, 222–232.
  • TYÇÇ. (2011). Türkiye Yükseköğretim Yeterlikler Çerçevesi. Retrieved April 9, 2018 from http://tyyc.yok.gov.tr/ .
  • We Are Social, (2018). Global Digital Report 2018. Retrieved from https://digitalreport.wearesocial.com .
  • Yalın, H. I., Karadeniz, S., & Şahin, S. (2007). Barriers to information and communication technologies integration into elementary schools in Turkey. Journal of Applied Sciences, 7, 4036–4039.
  • Yenilmez, K., Turğut, M., Anapa, P., & Ersoy, M. (2011). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik inançları. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium, Elazığ, Turkey: Fırat University.
  • Yoldaş, C., & Argın, F. S. (2015). Eğitim fakültesi öğrencilerinin eğitsel internet kullanım öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(1), 276–283.
  • Zhao, Y. (2007). Social studies teachers’ perspectives of technology integration. Journal of Technology and Teacher Education, 15(3), 311–333.
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. In A. Bandura (Ed.), Self-Efficacy in Changing Societies (pp. 202–231). New York: Cambridge University Press.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Article
Authors

Özcan Erkan Akgün This is me

Murat Topal This is me

İbrahim Duman This is me

Publication Date October 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Akgün, Ö. E., Topal, M., & Duman, İ. (2019). Effects of Face To Face and E-Learning Trainings on Improving In-Service Teachers Educational Internet Use Self-Efficacy Beliefs. Osmangazi Journal of Educational Research, 6(2), 80-92.