Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 60 - 76, 29.11.2020

Abstract

References

  • Akbaş, E. E. & Gök, M. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin olasılık konusunda temsil edilebilirlik ile ilgili kavram yanılgıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1434-1458.
  • Ata-Baran, A. & Yenilmez, K. (2013). Öğretmen adaylarının olay çeşitlerine ilişkin kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi. International Journal of Social Science, 28, 465-480.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ö. S. (2018). Argümantasyon yaklaşımı ile olasılık öğretiminin öğretmen adaylarının başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Atatürk Üniversitesi.
  • Cihan, E. (2017). Gerçekçi matematik eğitiminin olasılık ve istatistik öğrenme alanına ilişkin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkisi [Unpublished master thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Gökkurt-Özdemir, B. (2017). Öğretmen adaylarının olasılık kavramlarına ilişkin alan bilgileri: ayrık- ayrık olmayan olaylar, bağımlı-bağımsız olaylar. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 693-713.
  • Hiebert, J. & Lefevre, P. (1986). Conceptual and procedural knowledge: The case of mathematics. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • İlgün, M. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının olasılık ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıların temelinde yatan nedenlerin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Karaaslan, K. G. & Ay, Z. S. (2017). Öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin alan bilgilerinin kavramsal-işlemsel bilgi kapsamında incelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 716-736.
  • Kurt-Birel, G. (2017). The investigation of preservice elementary mathematics teachers’ subject matter knowledge about probability, Mersin University Journal of the Faculty of Education, 13(1), 348-362.
  • Laçin, F. (2014). Kavram haritası ve vee diyagramının ilköğretim 8. sınıf istatistik ve olasılık konusunda öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi [Unpublished master thesis]. Zirve Üniversitesi.
  • Ministry of National Education, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, Ankara.
  • Neuman, L. W. (2007). Basic of social research: Qualitative and quantitative approaches. Pearson Education, USA.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Olkun, S. & Toluk-Uçar, Z. (2004). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Anı.
  • Sarıbaş, H. M. (2019). 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı açısından incelenmesi [Unpublished master thesis]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Şafak, C. (2016). 8.sınıf öğrencilerinin olasılık konusundaki kavram yanılgıları [Unpublished master thesis]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Türker, K. N. (2020). Oyun destekli olasılık öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin olasılıklı düşünmelerine etkisi [Unpublished master thesis]. Trabzon Üniversitesi.

Investigation of Prospective Mathematics Teachers’ Conceptual and Procedural Knowledge of Probability

Year 2020, Volume: 7 Issue: 2, 60 - 76, 29.11.2020

Abstract

The purpose of this study is to investigate prospective mathematics teachers’ conceptual and procedural knowledge of probability. For this purpose survey model was used. The study group consisted of 100 prospective mathematics teachers who were studying in the third and fourth grades of Primary Mathematics Education Program of a state university. Probability Achievement Test was used to collect data related to the prospective mathematics teachers’ conceptual and procedural knowledge of probability. Probability Achievement Test was consisted of two parts: Conceptual Knowledge Test and Procedural Knowledge Test. In data analysis process, an answer key and a rubric prepared by the researchers were used. As a result of the research, it was seen that the procedural knowledge test performances of the prospective teachers were relatively higher than their performance in conceptual knowledge test. However, it was observed that prospective teachers were lack of conceptual and procedural knowledge. Again, the existence of a moderate and positive relationship between the prospective teachers’ conceptual and procedural knowledge test performances was revealed.

References

  • Akbaş, E. E. & Gök, M. (2018). Ortaöğretim öğrencilerinin olasılık konusunda temsil edilebilirlik ile ilgili kavram yanılgıları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 1434-1458.
  • Ata-Baran, A. & Yenilmez, K. (2013). Öğretmen adaylarının olay çeşitlerine ilişkin kavramsal ve işlemsel bilgilerinin incelenmesi. International Journal of Social Science, 28, 465-480.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, Ö. S. (2018). Argümantasyon yaklaşımı ile olasılık öğretiminin öğretmen adaylarının başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi [Unpublished doctoral dissertation]. Atatürk Üniversitesi.
  • Cihan, E. (2017). Gerçekçi matematik eğitiminin olasılık ve istatistik öğrenme alanına ilişkin akademik başarı, motivasyon ve kalıcılık üzerindeki etkisi [Unpublished master thesis]. Çukurova Üniversitesi.
  • Gökkurt-Özdemir, B. (2017). Öğretmen adaylarının olasılık kavramlarına ilişkin alan bilgileri: ayrık- ayrık olmayan olaylar, bağımlı-bağımsız olaylar. Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(3), 693-713.
  • Hiebert, J. & Lefevre, P. (1986). Conceptual and procedural knowledge: The case of mathematics. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
  • İlgün, M. (2013). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının olasılık ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıların temelinde yatan nedenlerin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Ortadoğu Teknik Üniversitesi.
  • Karaaslan, K. G. & Ay, Z. S. (2017). Öğretmen adaylarının olasılık konusuna ilişkin alan bilgilerinin kavramsal-işlemsel bilgi kapsamında incelenmesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 716-736.
  • Kurt-Birel, G. (2017). The investigation of preservice elementary mathematics teachers’ subject matter knowledge about probability, Mersin University Journal of the Faculty of Education, 13(1), 348-362.
  • Laçin, F. (2014). Kavram haritası ve vee diyagramının ilköğretim 8. sınıf istatistik ve olasılık konusunda öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi [Unpublished master thesis]. Zirve Üniversitesi.
  • Ministry of National Education, (2017). Öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri, Ankara.
  • Neuman, L. W. (2007). Basic of social research: Qualitative and quantitative approaches. Pearson Education, USA.
  • Okuyucu, M. A. (2019). Gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımının 10. sınıf veri, sayma ve olasılık ünitesinin öğretiminde öğrenci başarısına etkisi ve öğrenci görüşlerinin incelenmesi [Unpublished master thesis]. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi.
  • Olkun, S. & Toluk-Uçar, Z. (2004). İlköğretimde etkinlik temelli matematik öğretimi. Ankara: Anı.
  • Sarıbaş, H. M. (2019). 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin olasılıksal akıl yürütme düzeylerinin cinsiyet, sınıf seviyesi ve matematik başarısı açısından incelenmesi [Unpublished master thesis]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Şafak, C. (2016). 8.sınıf öğrencilerinin olasılık konusundaki kavram yanılgıları [Unpublished master thesis]. Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Türker, K. N. (2020). Oyun destekli olasılık öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin olasılıklı düşünmelerine etkisi [Unpublished master thesis]. Trabzon Üniversitesi.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Ayla Ata Baran 0000-0001-7894-6910

Kürşat Yenilmez 0000-0001-6256-4686

Publication Date November 29, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Ata Baran, A., & Yenilmez, K. (2020). Investigation of Prospective Mathematics Teachers’ Conceptual and Procedural Knowledge of Probability. Osmangazi Journal of Educational Research, 7(2), 60-76.