İnternet teknolojilerinin hızla gelişmesi ve hayatımıza girmesiyle birlikte pek çok alanda önemli değişimler meydana gelmeye başladı. Web 1.0 ile hayatımıza giren internet sayfaları ilk başlarda sadece bilgi vermeyi amaçlıyorlardı. İlerleyen zamanlarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte Web 2.0 duyuruldu ve böylece insanlara internet sayfalarıyla etkileşime geçebilecekleri interaktif bir ortam sağlandı. Web 2.0’ ın işletmelere kazandırdığı bu ortam, kullanıcıların web sayfalarında işlem gerçekleştirdikçe oluşturdukları bir veri havuzu sağlamış oldu. Elde edilen bu veri havuzu beraberinde verilerin analiz edilebilmek için düzenlenmesi ve anlamlı hale getirilmesi ihtiyacını getirdi. İhtiyacı karşılayabilmek adına mevcut kullanılan internetin bir eklentisi olacak şekilde Web 3.0, diğer adıyla anlamsal ağ duyuruldu ve böylece artık veriler arasında bağlantı kurmak mümkün hale geldi. Bu şekilde bilgisayarların verileri yorumlayabilmesine olanak sağlanarak çeşitli veriler ile anlamsal bir bağ kurulabilmesine imkân sağlandı. Yapılan çalışmalar ile anlamsal ağ alanında yapılmış birçok projeye rastlanılmaktadır. Bu çalışmada internetin tarihsel gelişimi, anlamsal ağ hakkında bilgilendirme yapılmıştır. Çalışmada farklı disiplinlerde kullanılmak üzere anlamsal ağın potansiyeline ışık tutmak amaçlanmaktadır. Ayrıca sparql dili ile geliştirilen çalışmalar sayesinde anlamsal ağ ve Web 3.0 ortamına katkıda bulunulması da amaçlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computer Software |
Journal Section | RESEARCH ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2021 |
Submission Date | July 31, 2021 |
Acceptance Date | September 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 4 Issue: 3 |
*This journal is an international refereed journal
*Our journal does not charge any article processing fees over publication process.
* This journal is online publishes 5 issues per year (January, March, June, September, December)
*This journal published in Turkish and English as open access.
* This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.