ÖZET
Bu çalışma etik kavramının ve etik ilkelerin kalıcı olarak yerleşmesini Kamu Denetçiliği Kurumu özelinde incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla ilk olarak; Etik ve Ombudsman kavramları ele alınmış ve tahlilleri yapılmış, kamu yönetiminde etik ilkeler açıklanmış, Ombudsmanın iyi yönetim ilkeleri ile etik ilkelerin ortak noktaları ve benzerlikleri ortaya konulmuştur. Daha sonra Türkiye’de Denetçiliği Kurumu’nun yapısı ve nitelikleri incelenmiştir. Son olarak ise; Kamu Denetçiliği Kurumu’nun kurumsal rolüyle Türkiye’de kamu yönetimi sistemine etik ilkelerin yerleşmesine sunduğu katkıyı ölçebilmek için öncelikle tavsiye kararlar incelenmiş, daha sonra kurumun uzmanlarıyla konuya ilişkin mülakatlar yapılmıştır. Çalışma sonuçlarına göre; kolay erişilebilir, hızlı karar veren, başarılı, etik ilkelere sahip, şeffaf ve katılımcı bir kamu yönetiminin tesis edilmesi ve vatandaşı da sürece dahil ederek geleneksel yönetimden katılımcı yönetişime geçiş aşamasının sağlanması açısından mesafe kat edilmesine Kamu Denetçiliği Kurumu tarafından katkılar sağlandığı düşünülmektedir. Çalışmanın değerlendirme kısmında, etik kodların arttırılması için önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | 2020 Yılı 12. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 12 |