Kampüs ombudsmanı veya yaygın olarak öğrenci ombudsmanı olarak anılan kurum; kampüs sorunları ile ilgilenen, bireyler için danışmanlık veya arabuluculuk rolü üstlenen, aynı zamanda kurumlar için geri bildirim sağlayan bir mekanizmadır. Bu makalede temel olarak, Altınbaş Üniversitesi’nde 2019 yılında kurulan öğrenci ombudsmanlığı birimi üzerinden bir vaka analizi yapılmış, birimin kurum içinde iyi yönetişim prensiplerinin yerleşmesi için nasıl bir katkısı olduğu incelenmiştir. Bu bağlamda, öncelikle ombudsmanlık kavramı ve tarihçesi genel hatlarıyla ele alındıktan sonra; örgütsel ombudsmanlık uygulamalarından biri olan öğrenci ombudsmanlığının yapısı, işlevi ve gelişimi ele alınmıştır. Altınbaş Üniversitesindeki uygulamanın ortaya konmasıyla, dünyadaki örnekleri ile karşılaştırma yapılması mümkün olmuştur. Birimin etkinliğinin analizinde, Altınbaş Üniversitesi’nde kurum içi derlenen yıllık faaliyet raporu ve öğrencilerin birimden aldıkları hizmeti değerlendirdikleri anket sonuçlarından yararlanılmıştır.
Ombudsman Örgütsel Ombudsman Öğrenci Ombudsmanlığı İyi Yönetişim
Bu makalenin hazırlanması sürecinde desteklerini esirgemeyen Altınbaş Üniversitesi Rektörü Sn. Prof. Dr. Çağrı ERHAN’a, Bilimsel Araştırma ve Projeler Daire Başkanı Sn. Dr. Öğr. Üyesi Hakan KAYGUSUZ’a ve Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölüm Başkanı Dr. Diğdem SOYALTIN-COELLA’ya teşekkürü bir borç bilirim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Ombudsman Akademik 14. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |