Tarihi 18. yüzyıla kadar giden Kamu Denetçiliği Kurumu, kamu örgütlerini devlet adına denetleyen bir kurum olarak ortaya çıkmıştır. Kamu örgütlerini denetleyerek vatandaşları idarenin keyfi uygulamalarına karşı koruması, devlet kurumlarını dışardan bağımsız ve tarafsız şekilde denetlemesi, yapılan başvurulara kısa süre içinde nihai çözümler üretmesi ombudsmanlık kurumunun önemini her geçen gün artırmıştır. Böylece kamu idarelerindeki kötü yönetim en aza indirilerek, insan hak ve özgürlüklerine yönelik ihlallerin önüne geçilmeye çalışılmıştır.
Dünyadaki gelişimine nazaran Türkiye’de Kamu Denetçiliği Kurumu ile ilgili çalışmalar daha geç başlamıştır. Kamu Denetçiliği Kurumu’nun kurulmasına yönelik ilk girişimler 2006 yılında başlamıştır. 2012 yılına gelindiğinde ise kurulum gerçekleşmiştir. Bu kurum, günümüzde birçok iletişim kanallarını kullanmak suretiyle etkili ve bağımsız bir şikâyet mekanizması oluşturmuştur. Vatandaşların gündelik hayatlarını kolaylaştırmayı, kamu idarelerini daha ilkeli ve güçlü bir yapıya kavuşturmayı, idare ile vatandaş arasında arabuluculuk misyonu üstlenmeyi amaçlayan Kamu Denetçiliği Kurumu, her geçen gün devlet ve halk nezdinde itibar kazanmaya devam etmektedir.
Bu çalışmada Kamu Denetçiliği Kurumu’nun halk tarafından bilinirliği, imajı ve nasıl algılandığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın amacı, Türkiye’de nispeten genç bir kurum olan Kamu Denetçiliği Kurumu’nun imajını belirlemektir. CAWI yönteminin uygulandığı araştırma Türkiye örneklemini oluşturacak olan 26 ilde yapılmıştır. Çalışmada kurum imajına yönelik olumlu ve olumsuz bazı sonuçlara ulaşılmıştır.
The Ombudsman Institution, which dates back to the 18th century, has emerged as an institution that audits public organizations on behalf of the state. The importance of the ombudsman institution has increased day by day by supervising public organizations, protecting citizens against arbitrary practices of the administration, auditing state institutions independently and impartially from outside, and producing final solutions to applications made in a short time. Thus, by minimizing bad management in public administrations, violations of human rights and freedoms were tried to be prevented.
Compared to the world development in Turkey about the Ombudsman's work began later. The first attempts to establish the Ombudsman Institution started in 2006. By 2012, the installation was completed. This institution has established an effective and independent complaint mechanism by using many communication channels today. The Ombudsman Institution, which aims to facilitate the daily lives of citizens, to make public administrations more principled and stronger, to undertake a mediation mission between the administration and the citizen, continues to gain reputation in the eyes of the state and the public every day.
In this study, it has been tried to determine the public awareness, image and how it is perceived by the Ombudsman Institution. The purpose of the study, which is a relatively young institution in Turkey Ombudsman to determine the image of the organization. CAW applied research of the method has been applied in 26 provinces of Turkey, which will form the sample. In the study, some positive and negative results were obtained regarding the corporate image.
Ombudsman Ombudsman Image Ombudsman Institution Ombudsman, Ombudsman Image, Ombudsman Institution
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Ombudsman Akademik 14. Sayı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 14 |