Keçi sütünün günlük gıda tüketimindeki önemi her geçen
gün artmaktadır. Bu çalışma keçi sütü tüketimine etki eden faktörleri
belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın materyalini Adana ve Mersin illerinde
uygulanan yüz yüze tüketici anketleri oluşturmuştur. Anketin örneklem
büyüklüğü, sınırsız popülasyon koşulları altında 518 tüketici olarak (kolayda
örnekleme yöntemi kullanılarak) belirlenmiştir. Bu bağlamda, keçi sütü tüketimi
ve satın alma niyetlerini test etmek için çok değişkenli bir probit modeli
tasarlanmıştır. Çalışmanın sonuçları, satınalma yeri, şişe tipi, koku, marka,
peynir tüketimi ve memleket faktörlerinin keçi sütü tüketimi ve satın alma
faaliyetleri ile ilişkili olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar, tüketicinin
keçi sütündeki tutumunu anlamak ve gelecekteki ticari hedefleri ve üretim
stratejilerini belirlemek için yararlı olabililecektir.
Çukurova Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi
FBA-2017-8251
Goat milk has
increasing importance in daily food consumption of individuals. This study aims
to determine the factors that have influence on goat milk consumption. The
research was conducted based on a face to face consumer survey which was
applied in the two cities of the south-east part of Turkey, Adana and Mersin.
The sample size of the survey was determined as 518 consumers depend on
convenience sampling in case of unlimited population size. In this regard, a
multivariate probit model was designed to test the intentions for goat milk
consumption and purchase. The result of the study shows that place of purchase,
bottle type, odour, brand, cheese consumption and homeland are the related
factors with goat milk consumption and purchase activities. These results could
be useful for understanding consumer attitude towards goat milk and to identify
commercial targets and production strategies in future.
FBA-2017-8251
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Agricultural Economics |
Authors | |
Project Number | FBA-2017-8251 |
Publication Date | October 15, 2019 |
Acceptance Date | September 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 34 Issue: 3 |