This paper describes types of technology studies that have been conducted related to young children’s early education. A systematic review of studies was undertaken using EBSCOhost, Blackwell Synergy, and ScienceDirect databases, to identify all studies published between 2003 and 2009 according to specific criteria. The studies were selected on the basis of the following three issues: (1) the role of technology in children’s development, (2) the role of technology in teachers’ teaching practices, and (3) studies that aimed to investigate the impact of technology usage on not only teacher practices but also young children’s development in school settings. In for each type of study the methodology, types of technology used, purposes and findings and other features including the publication year, and study locations are given in detail.
technology early childhood education information and communication technologies (ICT)
Bu çalışma, erken çocukluk eğitiminde kullanılan teknoloji türleri ile ilgili yapılmış olan çalışmaları açıklamaktadır. EBSCOhost, Blackwell Synergy, and ScienceDirect veritabanlarının sistematik bir şekilde incelenmesi sonucunda 2003-2009 yılları arasında basılmış olan çalışmaları içermektedir. Çalışmalar üç konu bazında seçilmiştir: (1) teknolojinin çocuk gelişimindeki rolü, (2) teknolojinin öğretmen uygulamalarındaki rolü, ve (3) teknolojinin hem okul ortamındaki çocuğun gelişimindeki hem de öğretmen uygulamalarındaki rolü. Seçilen çalışmaların yöntemleri, araştırmış oldukları teknoloji çeşitleri, amaç ve bulguları, basım yılları ve çalışmaların yapıldığı ülkeler gibi kriterler detaylı bir şekilde incelenmiştir.
teknoloji okul öncesi eğitim bilgi ve iletişim teknolojileri (ICT)
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Fen ve Bilgisayar Alanları Eğitimi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 32 Sayı: 2 |