Ortaöğretim çağı birçok hızlı gelişim ve değişimlerin yer aldığı ve buna bağlı olarak yeni okul ortamında uyum, kimlik kazanımı, benlik gelişimi, meslek seçimi, yetişkinler dünyasına girme vb. problemlerin yoğunlaştığı bir devredir.1 Ergenlik adı verilen bu devre bir bakıma gencin yeniden doğuşu demektir. Bu nedenledir içi, ortaöğretim kademesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine diğer öğretim kademelerinde bulunanlardan daha çok ihtiyaç duyulması dikkat çekmektedir. Ergenlik çağı gencinin yetişkin insanlarla sağlıklı ve normal ilişkiler geliştirme hususu psikolojik bakımdan büyük bir anlam ve önem taşımaktadır. O devreye kadar antenlerini kendine çevirmiş olan genç, anne-baba ve aileyi aşıp dışa açılmaya çalışacaktır. Mead ve Piaget'ye göre genç, o zamana kadar kendisi ve çevresiyle ilgili olarak edindiklerini gözden geçirerek yeniden uyum sağlamayı gerektiren bir dönemin içine girmiştir. Bu dönem gencin kendine empoze edilen değerleri reddettiği, en azından yeniden gözden geçirdiği kişisel görüş açısını ve hayatındaki özel yerini belirlediği bir dönemdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Table of Contents |
Authors | |
Publication Date | November 27, 2014 |
Published in Issue | Year 1989 Volume: 4 Issue: 1 |