Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ilgili maddelerine {Madde 27 ve 28/2) göre eğitim sistemine giren öğrenciler ortaöğretim (lise) düzeyine gelince çeşitli dallara ayrılmak durumunda kalmaktadırlar. Zira, bu öğretim düzeyinde mesleki, teknik ve akademik (genel) olmak üzere genel olarak üç dal bulunmaktadır. Milli Eğitim Temel Kanunu’nun öteki maddeleri ise bu düzeyde gerçekleşen dallara ayrılma ya da yönelmenin öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda gerçekleşeceğini belirtmektedir. (Madde 23 ve 28) Ancak, bası Avrupa ülkelerinde yapılan araştırmalar dallara ayrılma sürecinde sosyo-ekonomik etmenlerin rol oynadığı ve özellikle mesleki-teknik liselerde okullaşan Öğrencilerin genel liselerde okullaşanlara göre daha çok sosyoekonomik bakımdan alt olarak nitelenebilecek tabakalardan geldiklerini göstermektedir. (Aytaç, 1985, ss. 43-47) Bu durum, aynı zamanda, Yükseköğretime girişte sosyal farklılıkların oluşmasına neden olmaktadır. O nedenle, üst tabakaların çocukları Üniversite öğrenimi düzeyinde olduklarından daha yüksek bir oranda temsil edilmektedirler (Çeri, 1973 s. 15). Nitekim, ülkemizde de benzer bir durumun gözlendiği söylenebilir. Genel lise mezunu öğrenciler diğer lise öğrencilerine göre, yükseköğretime giriş sınavlarında daha yüksek oranda başarı göstermektedirler. (Tezcan, 1984, s. 131).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | İçindekiler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Kasım 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1990 Cilt: 5 Sayı: 1 |