Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Samsun İlinde Çeşitli Liselere Yönelen Öğrencilerin Sosyo - Ekonomik Durumları

Yıl 1990, Cilt: 5 Sayı: 1, 109 - 116, 27.11.2014

Öz

Kaynakça

  • Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması (Üçüncü Baskı) . Ankara:
  • A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını No: 1 4 3 .1 9 8 5 .
  • Çeri Educational Oportinity :A Statement of the Problem with Special Reference to Reccurent Education . Paris: OECD. 1973.
  • DIE, Genel Nüfus Sayımı. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri. Samsun. Ankara:
  • İÖIE yayını No: 1237,1989
  • DPT, Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 1985-1989 . Ankara: DPT Yayını No: 1974,1985.
  • Husen Torsten, Social Backgroundand Educational Career, Paris: OECD, 1972.
  • "Milli Eğitini Temel Kanunu (1739 S.K.)", Resmi Gazete. 1454; 24 Haziran 1973.
  • Saraçbaşı, Osman, Ergun Karaağaoğlu, Osman Saka, (Basic Programlama ve İstatistiksel
  • yöntemler. Ankara: H. Ü. Biyo- istatistik Dalı, 1986
  • Ta Ngoc Châu. "Eğuality of Educational Opportunity ", Paris: International Institute
  • of Educational Planning, 1976. (Ders Notları)
  • Tezcan Mahmut. Eğitim Sosyolojisi Kuram ve Sorunlar. (3. Bası). Ankara: Çağ Matbaası,
  • -

Samsun İlinde Çeşitli Liselere Yönelen Öğrencilerin Sosyo - Ekonomik Durumları

Yıl 1990, Cilt: 5 Sayı: 1, 109 - 116, 27.11.2014

Öz

Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ilgili maddelerine {Madde 27 ve 28/2) göre eğitim sistemine giren öğrenciler ortaöğretim (lise) düzeyine gelince çeşitli dallara ayrılmak durumunda kalmaktadırlar. Zira, bu öğretim düzeyinde mesleki, teknik ve akademik (genel) olmak üzere genel olarak üç dal bulunmaktadır. Milli Eğitim Temel Kanunu’nun öteki maddeleri ise bu düzeyde gerçekleşen dallara ayrılma ya da yönelmenin öğrencilerin ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda gerçekleşeceğini belirtmektedir. (Madde 23 ve 28) Ancak, bası Avrupa ülkelerinde yapılan araştırmalar dallara ayrılma sürecinde sosyo-ekonomik etmenlerin rol oynadığı ve özellikle mesleki-teknik liselerde okullaşan Öğrencilerin genel liselerde okullaşanlara göre daha çok sosyoekonomik bakımdan alt olarak nitelenebilecek tabakalardan geldiklerini göstermektedir. (Aytaç, 1985, ss. 43-47) Bu durum, aynı zamanda, Yükseköğretime girişte sosyal farklılıkların oluşmasına neden olmaktadır. O nedenle, üst tabakaların çocukları Üniversite öğrenimi düzeyinde olduklarından daha yüksek bir oranda temsil edilmektedirler (Çeri, 1973 s. 15). Nitekim, ülkemizde de benzer bir durumun gözlendiği söylenebilir. Genel lise mezunu öğrenciler diğer lise öğrencilerine göre, yükseköğretime giriş sınavlarında daha yüksek oranda başarı göstermektedirler. (Tezcan, 1984, s. 131).

Kaynakça

  • Aytaç, Kemal. Avrupa Okul Sistemlerinin Demokratlaştırılması (Üçüncü Baskı) . Ankara:
  • A. Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını No: 1 4 3 .1 9 8 5 .
  • Çeri Educational Oportinity :A Statement of the Problem with Special Reference to Reccurent Education . Paris: OECD. 1973.
  • DIE, Genel Nüfus Sayımı. Nüfusun Sosyal ve Ekonomik Nitelikleri. Samsun. Ankara:
  • İÖIE yayını No: 1237,1989
  • DPT, Beşinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, 1985-1989 . Ankara: DPT Yayını No: 1974,1985.
  • Husen Torsten, Social Backgroundand Educational Career, Paris: OECD, 1972.
  • "Milli Eğitini Temel Kanunu (1739 S.K.)", Resmi Gazete. 1454; 24 Haziran 1973.
  • Saraçbaşı, Osman, Ergun Karaağaoğlu, Osman Saka, (Basic Programlama ve İstatistiksel
  • yöntemler. Ankara: H. Ü. Biyo- istatistik Dalı, 1986
  • Ta Ngoc Châu. "Eğuality of Educational Opportunity ", Paris: International Institute
  • of Educational Planning, 1976. (Ders Notları)
  • Tezcan Mahmut. Eğitim Sosyolojisi Kuram ve Sorunlar. (3. Bası). Ankara: Çağ Matbaası,
  • -
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Reşide Kabadayı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kabadayı, R. (2014). Samsun İlinde Çeşitli Liselere Yönelen Öğrencilerin Sosyo - Ekonomik Durumları. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 5(1), 109-116.