BibTex RIS Cite

Coğrafya Eğitiminde Arazi Tatbikatlarının Önemi ve Bir Uygulama Örneği

Year 1997, Volume: 10 Issue: 1, 287 - 307, 27.11.2014

Abstract

Temelde bir yerbilimi olmakla birlikte araştırmalarının merkezinde insan, yani toplum olan coğrafyanın amacı insan ve çevre arasındaki karşılıklı ilişkileri ortaya koymaktır. Bu nedenle coğrafya daha çok; "yeryüzünde meydana gelen fiziki‘ beşerî ve İktisadî olayları, insan ve çevre özellikleri arasında İlişkiler kurarak inceleyen bir bilimdir şeklinde tanımlanmaktadır. Bu bilimi bağımsız yapan düşünce sisteminin esası ise, başta dağılış olmak üzere, bağlantı ve sebep-sonuç ilkeleridir (Doğanay, 1989).

Coğrafyanın asıl amacının mekân farklılık ve benzerliklerinim, yani değişik coğrafî görünümlerin analizi, insanın mekânı olan yeryüzünün tanınması, dolayısıyla de daha iyi faydalanmalara katkıda bulunmak olduğu göz önüne alınırsa (Tümer tekin, 1994:9), bunda hiç şüphesiz arazide yapılacak gözlemlerin önemli bir yeri vardır.

References

  • DOĞANAY, H.(1989) "Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları",
  • AKDTYK Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:1, Sf. 7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H.(1993)Coğrafyada Metodoloji(Öğretmen Kitaplar Dizisi), MEB
  • Yay., İstanbul.
  • HART, J.F.(1968) Field Training in Geography, Assocation American Geogr.
  • Technical Paper Series, Washington.
  • İZBIRAK, R.(1969) "Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazır!ıklan", A.Ü.DTCF
  • Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, Sf.1-62, Ankara.
  • KOKSAL, A.-ELİBÜYÜK, M.-ÖZÇAĞLAR, A.-ÖZGÜR, E.M.(1993) "Marmara
  • Bölgesinde Coğrafi Gözlemler", A.Ü. Türkiye Coğrafyası Arş. ve Uyg.
  • Merkezi Dergisi, Sayı:2, Ankara, Sf. 123-155.
  • ÖZGÜÇ, N.(1984) Beşeri Coğrafyada Veri Toplama ve Değerlendirme
  • Yöntemleri, İ.Ü.Ed.Fak. Yay. No:2511, İstanbul.
  • TRICART, J.(1975) "Bölge Düzenleme ve Gelişme Problemlerinin İncelenmesinde
  • Coğrafyacının Yeri", (Çev.E.Tümertekin), İ.Ü.Sosyal Antropoloji ve
  • Etnoloji Bölümü Dergisi, Sayı:2, Sf.79-94, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1984) "Planlama Eğitiminde Coğrafya", İ.Ü.Dz.Bil.ve Coğ.
  • Enst. Der. Sayı:1, Sf. 69-76, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1990) Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşumu ve Paul Vidal
  • de la Blache, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:3603, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1994) Ekonomik Coğrafya, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:2926, İstanbul.
Year 1997, Volume: 10 Issue: 1, 287 - 307, 27.11.2014

Abstract

References

  • DOĞANAY, H.(1989) "Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları",
  • AKDTYK Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:1, Sf. 7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H.(1993)Coğrafyada Metodoloji(Öğretmen Kitaplar Dizisi), MEB
  • Yay., İstanbul.
  • HART, J.F.(1968) Field Training in Geography, Assocation American Geogr.
  • Technical Paper Series, Washington.
  • İZBIRAK, R.(1969) "Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazır!ıklan", A.Ü.DTCF
  • Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, Sf.1-62, Ankara.
  • KOKSAL, A.-ELİBÜYÜK, M.-ÖZÇAĞLAR, A.-ÖZGÜR, E.M.(1993) "Marmara
  • Bölgesinde Coğrafi Gözlemler", A.Ü. Türkiye Coğrafyası Arş. ve Uyg.
  • Merkezi Dergisi, Sayı:2, Ankara, Sf. 123-155.
  • ÖZGÜÇ, N.(1984) Beşeri Coğrafyada Veri Toplama ve Değerlendirme
  • Yöntemleri, İ.Ü.Ed.Fak. Yay. No:2511, İstanbul.
  • TRICART, J.(1975) "Bölge Düzenleme ve Gelişme Problemlerinin İncelenmesinde
  • Coğrafyacının Yeri", (Çev.E.Tümertekin), İ.Ü.Sosyal Antropoloji ve
  • Etnoloji Bölümü Dergisi, Sayı:2, Sf.79-94, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1984) "Planlama Eğitiminde Coğrafya", İ.Ü.Dz.Bil.ve Coğ.
  • Enst. Der. Sayı:1, Sf. 69-76, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1990) Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşumu ve Paul Vidal
  • de la Blache, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:3603, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1994) Ekonomik Coğrafya, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:2926, İstanbul.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Table of Contents
Authors

Cevdet Yılmaz This is me

Publication Date November 27, 2014
Published in Issue Year 1997 Volume: 10 Issue: 1

Cite

APA Yılmaz, C. (2014). Coğrafya Eğitiminde Arazi Tatbikatlarının Önemi ve Bir Uygulama Örneği. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 10(1), 287-307.