BibTex RIS Kaynak Göster

Coğrafya Eğitiminde Arazi Tatbikatlarının Önemi ve Bir Uygulama Örneği

Yıl 1997, Cilt: 10 Sayı: 1, 287 - 307, 27.11.2014

Öz

Temelde bir yerbilimi olmakla birlikte araştırmalarının merkezinde insan, yani toplum olan coğrafyanın amacı insan ve çevre arasındaki karşılıklı ilişkileri ortaya koymaktır. Bu nedenle coğrafya daha çok; "yeryüzünde meydana gelen fiziki‘ beşerî ve İktisadî olayları, insan ve çevre özellikleri arasında İlişkiler kurarak inceleyen bir bilimdir şeklinde tanımlanmaktadır. Bu bilimi bağımsız yapan düşünce sisteminin esası ise, başta dağılış olmak üzere, bağlantı ve sebep-sonuç ilkeleridir (Doğanay, 1989).

Coğrafyanın asıl amacının mekân farklılık ve benzerliklerinim, yani değişik coğrafî görünümlerin analizi, insanın mekânı olan yeryüzünün tanınması, dolayısıyla de daha iyi faydalanmalara katkıda bulunmak olduğu göz önüne alınırsa (Tümer tekin, 1994:9), bunda hiç şüphesiz arazide yapılacak gözlemlerin önemli bir yeri vardır.

Kaynakça

  • DOĞANAY, H.(1989) "Coğrafya ve Liselerimizde Coğrafya Öğretim Programları",
  • AKDTYK Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:1, Sf. 7-24, Ankara.
  • DOĞANAY, H.(1993)Coğrafyada Metodoloji(Öğretmen Kitaplar Dizisi), MEB
  • Yay., İstanbul.
  • HART, J.F.(1968) Field Training in Geography, Assocation American Geogr.
  • Technical Paper Series, Washington.
  • İZBIRAK, R.(1969) "Coğrafi Araştırma Gezileri ve Hazır!ıklan", A.Ü.DTCF
  • Coğrafya Araştırmaları Dergisi, Sayı:2, Sf.1-62, Ankara.
  • KOKSAL, A.-ELİBÜYÜK, M.-ÖZÇAĞLAR, A.-ÖZGÜR, E.M.(1993) "Marmara
  • Bölgesinde Coğrafi Gözlemler", A.Ü. Türkiye Coğrafyası Arş. ve Uyg.
  • Merkezi Dergisi, Sayı:2, Ankara, Sf. 123-155.
  • ÖZGÜÇ, N.(1984) Beşeri Coğrafyada Veri Toplama ve Değerlendirme
  • Yöntemleri, İ.Ü.Ed.Fak. Yay. No:2511, İstanbul.
  • TRICART, J.(1975) "Bölge Düzenleme ve Gelişme Problemlerinin İncelenmesinde
  • Coğrafyacının Yeri", (Çev.E.Tümertekin), İ.Ü.Sosyal Antropoloji ve
  • Etnoloji Bölümü Dergisi, Sayı:2, Sf.79-94, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1984) "Planlama Eğitiminde Coğrafya", İ.Ü.Dz.Bil.ve Coğ.
  • Enst. Der. Sayı:1, Sf. 69-76, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1990) Çağdaş Coğrafi Düşüncenin Oluşumu ve Paul Vidal
  • de la Blache, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:3603, İstanbul.
  • TÜMERTEKİN, E.(1994) Ekonomik Coğrafya, İ.Ü.Ed.Fak.Yay.No:2926, İstanbul.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm İçindekiler
Yazarlar

Cevdet Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 1997 Cilt: 10 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, C. (2014). Coğrafya Eğitiminde Arazi Tatbikatlarının Önemi ve Bir Uygulama Örneği. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 10(1), 287-307.